Lördag 27 mars.

Denna vackra lördag bjöd på fantastisk soluppgång och härlig vandring! We like! :D


Soluppgång över Uluru :D


Solen nästan uppe på den här sidan, Kata Tjuta i bakgrunden.


Stora solen! Den börjar sin vandring i öster även här i Australien.


Kata Tjuta-vandring kl. 7,40 lördag morgon. Straight after the sunrise.


Valley of the winds. (circuit walk), vad vi hade framför oss.


Det blev varmt senare, tur vi började tidigt!


Track no. 1.


Linnea gjorde misstaget att hälla ut delar av sitt vatten, för att få nytt, fräscht, kallt vatten... Asäckligt var det!


Det var här Aborginerna höll hus.. ;)


Här i djungeln fiskade de grodor.


Och här kunde de bada och hämta vatten för matlagning.
Skämt å sido haha. (Eller skämt å sidor som Lisa påpekar att jag säger :P)


On our way up to the 2:nd look-out.
Första är där jag står vid "circuit walk" skylten.


Stopp att beskåda de mäktiga bergen.


På sin väg upp till look-outen.


Look-outen! So beautiful!


Maggan njöt av sikten :)


Nu är vi nere i dalen igen.


Energipaus. Välja mellan äpple, macka och (Cadbury-)energibar.. vatten of course! :) Nice vatten då..


Back again! Tummis!


Kollar kartan för vår fantastiska walk. :D


Kata Tjuta och Uluru! Häftiga platser alltså!
Tyvärr är inte min laptop inställd på aborgine-språk så jag kan göra det där fina sträcket under r:et i Uluru.. ;) 


Kommentarer
Postat av: Maggan

Visst var det härligt, oförglömliga upplevelser!

2010-04-08 @ 02:13:32
Postat av: pappa

Hej Lina!

Vilka fina bilder på ett fantastiskt landskap. Verkligen spännande vandringar ni gjorde. Jag gillar lookouter.

2010-04-08 @ 08:35:32
Postat av: Lina

We all like the look-outs!! :D

2010-04-09 @ 02:12:20
URL: http://linafinas.webblogg.se/
Postat av: Lina

We all like look-outs! :D

2010-04-09 @ 02:17:32
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0