Nyttiga chokladbollar

Bakat dessa nyttiga chokladbollar idag. Se till att köpa nakenhavreflingor (finns i hälsokostaffärer). Då min affär här inte hade flingor fick jag med mig nakenhavre istället vilket är hela korn som ger ett riktigt, riktigt tuggmotstånd. Finns nu inte flingorna kan man ta fiberhavregryn istället för nakenhavre. Jag har bakat både med nakenhavre och fiberhavregryn idag och det är rätt stor skillnad i tugg beroende på vilket man väljer.

Du behöver:
1 dl kesella vanilj
1/2 dl kakao
2 dl nakenhavreflingor (alt fiberhavregryn)
5 torkade aprikoser
1/2 dl kokosflingor

 

Så här gör du:
Klipp aprikoserna till små, små bitar.

Blanda alla ingredienser utan kokos.

Forma till små bollar.

Rulla dem i kokos.

Ställ i kylen.

 


Kommentarer
Postat av: Pappa

En sådan och en kopp kaffe. Smaskens. :)

2013-01-14 @ 18:38:00
Postat av: Maggan

Säger som Kenneth, smaskens!

2013-01-14 @ 22:40:00
Postat av: Lina

Nice, de ska ni få smaka nångång framöver. :)

2013-01-14 @ 23:15:03
URL: http://linafinas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0