Last day

Imån, torsdag gör jag min sista dag på den här förskolan, är trots allt lite blandade känslor. Jag har ju faktiskt varit där i nästan 5 månader. Största tomheten blir nog den där självklarheten att varje dag komma dit och vara en del av hela verksamheten. Att vara fröken på min avdelning liksom. Våra kids och kollegor, våra barns föräldrar, vår planering, rutiner, aktiviteter, möten mm. Det var inte ens meningen att jag skulle skriva det jag just skrev där, men det var säkert undermedvetet. Tänkte mer "tomhet" att sakna kidsen. De är ändå himla goa och jag har ju lärt känna dem rätt väl vid det här laget. Mina 2-3 åringar, åh hehe. Sånna sötingar. Kommer sakna deras kramar och glada tillrop. Den spontana kärleken barn ger! Underbart.
Är ju helt annorlunda att vara timvikarie och gå runt på olika förskolor och skolor, även att det oxå fungerar bra. I längden är det dock rätt segt, ovissheten liksom. Men jag ska börja som timvikarie slutet av nästa vecka sen får jag se vad som händer. Jag är verkligen inget orolig alls utan vet att jobb kommer att lösa sig, skönt! Ska bli gött att börja jobba här i mitt hemområde. (när jag vikar i barnomsorgen) Jag trivs så otroligt bra här på öster, och att slippa åka till andra sidan centrum (fast jag har verkligen förstått att det är helt normalt att pendla 35 min till jobbet. Det kallas visst inte ens att pendla, är jag som uttrycker mig fel...) men så är det om man kommer från Värnamo där det tar max en kvart att cykla vart man än ska i staden. Men pendlingen blir go att slippa, än att jag uppskattar det mer nu än innan. Är rätt gött att börja och sluta jobbdagen med ipoden och bokläsning där på bussen. En slags slappna av tid som jag annars inte skulle gjort på dagarna. Dock är ett av mina mål det här året att läsa mer böcker, och jag har börjat. :) ska bli mer när jag är klar med naturkunskapen. Då vill jag ha som rutin att läsa typ 40 min varje kväll. Känns som det skulle vara bra på flera sätt! Eller att bara sätta sig och läsa helt random mitt på dagen, det låter häftigt. Om jag ändå kunde ta mig tid att göra det. Ska testa.
Ikväll har jag bakat "tack/adjö-kaka" till personalen, blev en falsk tosca. Länge sen jag bakade någon kaka så det var ju lite extra festligt. Och förra gången jag gjorde tosca (fyra år sen haha) då vet jag att jag missade tiden på själva chokladkakan. Den gräddades klart innan toscatäcket var pålagt. Det var bara till att börja om igen. Den här blev dock perfekt! Kanske kan va ett lockbete så ni kommer och hälsar på mig. Haha. God natt!


Kommentarer
Postat av: Maggan

Kommer gärna o smakar din kaka!

2013-01-31 @ 11:07:45
Postat av: Lina

Ja! Kan du nån dag nästa vecka? Då är ju både jag och Lisa "lediga".

2013-01-31 @ 14:51:57
URL: http://linafinas.webblogg.se
Postat av: Maggan

Onsdagen är jag ledig om det skulle passa!

2013-01-31 @ 23:14:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0