Frysen är full och kroppen är återigen påfylld av löparlycka.

En riktigt fin start på första hela januariveckan. (Älskar att jag kommit igång så bra med löpningen igen!!!!) Blev SÅ förvånad i morse att bussen, trots så tidigt som kl 6, i princip var fullsatt. Göteborg vaknar visst till liv tidigt om morgnarna. Mysigt att träffa kidsen igen, endel var lediga så vi har haft en lugn måndag, underbart då jag var lite trött i huvudet efter den ovanligt tidiga morgonen. Är så gulligt med somliga hur de springer emot en bara för att kramas! Barn är experter på att ge spontan kärlek. Fick mer energi där på em och har haft fullt upp sen jag kom hem. :) Började med att baka brödbullar och semlebullar. Är lik min kära moder där, att när man väl bakar så blir det rejält. Dock kom jag på efteråt att när man bakar så krävs ju endel förvaring. Jag har ju dessvärre inte en stor frys i källaren här haha, så frysen i lägenheten är i princip full nu. (Kom och fika hos mig!! :))

Efter brödbullarna var klara så var tiden lagom att byta om och springa till Skatås, där jag tränade med några från church. Sportlife kallas den sammankomsten då de på måndagskvällar tränar tillsammans. Uppslutningen brukar vara mellan några få till runt 20 pers. Ikväll var vi fem st. Riktigt nice var det! Sprang kanon! Gött att springa ihop med några. :) Och att hänga med fler från church fast utanför kyrkan. :) Vi sprang 8:an, den är belyst och går både runt Härlanda tjärn och vid Delsjöarna. Jag har inte sprungit den tidigare så det var kul att köra en ny runda! :D och med lite längre längd. Riktigt fin! Blir roligt att springa den i dagsljus sen med, ev om det hinns på torsdag då jag slutar tidigt annars på lördag. Sprang hem sen med så det blir 13 km run for me ikväll, yeah! Fortsatte med lite armstyrka här hemma sen, har slutligen funnit en riktigt bra plats för mina gummiband. Eller pappas är det ju egentligen, men de har av en händelse följt med mig hit till Gbg. Han tränar så mycket ändå så jag har då faktiskt mer nytta av dem, hehe. :) Jag måste ju hålla armarna i trim inför nästa omgång snö!

Nu har jag fyllt på med energi av a-fil med apelsinbitar, russin och hemmagjort lingonsylt. Mmmm. Kollar herrarnas sista etapp av touren, fast jag hänger inte med så mycket när jag har blicken i paddan så jag har tom spolat tillbaka halva loppet en gång, hehe. Ser så roligt ut att Northug kör med korta byxor ju, aldrig skådat nåt liknande tidigare haha. Nu ska jag sätta fokus på sista stigningen för skidlöparna. :)
Hoppas ni haft en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Härligt med löparkompisar o fylld frys.

2013-01-07 @ 22:36:49
Postat av: Maggan

Finfin dag med Karin, Isak o Jakob. Kul att du är full av energi igen. Det ska va gött o leva eller hur?

2013-01-07 @ 22:56:42
Postat av: Lina

Ja, det är inspirerande att träna ihop. :)

Härlig dag i Götet hör jag Maggan, kul! Jo men precis, det ska det ju va!

2013-01-07 @ 23:27:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0