Store mosse

I em var vi ute på Store mosse. Att jag skulle komma dit i helgen också satte ju pricken över i:et! Så otroligt vackert! Fram till just innan avresa trodde jag vi skulle vara med när de skulle ha utfodring av örnarna, men icke då. Utan vi lyssnade till ett föredrag i Naturum om örnar kring Store mosse. Visserligen var det intressant och föreläsaren var väldigt duktigt och enkel att lyssna på. Men jag blev riktigt trött i slutet så jag kunde nästan ha somnat där. Tog en liten bensträckare när han pratat klart sina 45 minuter, för då började "fågelnördarna" att ställa frågor och diskutera i 20 min. Var mer intressant att kika runt i fina naturum, ut över mossen och på den uppstoppade björnen Granis. En mysig detalj de har där inne är också att de bjuder besökarna på te och kaffe. Så där tog jag min första kopp coffee på 1,5 vecka. Har inte alls saknat kaffet nu, till skillnad från när jag jobbade på förskolan där jag hade typ abstinens vissa dagar. Känns som mitt kaffedrickande är starkt kopplat till just förskolor eller jobb haha. Efter Naturum tog vi en fin walk genom vinterlandskapet till Blådöpet och tillbaka.

Nu har vi vatt hemma en sväng. Kollat skidskytte och druckit te. Ska ut med pappa till Lidnäs snart och åka skidor igen. Heja, heja!


Kommentarer
Postat av: Maggan

Vad får du all din energi ifrån?

2013-02-10 @ 19:18:41
Postat av: emma

instämmer...
Du är ju galen., ta det lugnt lina, du är förkyld :P
Ha en fin vecka i Götet, ses vi förhoppningsvis i helgen!

2013-02-10 @ 21:30:56
Postat av: Lina

Tack för den Emma, haha.
Jag passar ju på nu när jag har bästa möjligheterna att åka! Tycker ju det är så roligt! Sen att pappa alltid är redo att ge sig ut på pass är ju bara till fördelar. Dessutom är jag så glad att jag är frisk från förkylningen så då har de första skidpassen i torsdags och fredags givit mig massa energi och inspiration till att åka mer. :) nu blir det ett till pass imån, sen drar jag till Göteborg!

2013-02-10 @ 23:13:38
URL: http://linafinas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0