Morgonstund har guld i mun

Bäckmörkt och kl var 5,30 när pappa väckte mig i morse. Äggmacka till frukost och sen kl 6 var vi redo att ge oss i väg. Skotern på släpet och ut till Lidnäs. Morgonstund har allt guld i mun! Vilken känsla att köra fram där i arla morgonstund. Mörker, kyla, lite vind och småsnö i luften. Var ju som att vara i fjällen! Istället befann vi oss dock hemma på golfbanan mitt i Småland. Riktigt fint att se nya skidspår köras fram efter nattens snöfall. :) En timme efter vi kom dit hade vi åter lastat skotern och spårmaskinen på släpet och det var även då första skidåkaren kom dit. Glad i hågen hoppade han ur sin bil och blev väldigt glad och positivt överraskad att han skulle få köra nyspårat. Dessutom sa han: "Vi ska till Göteborg med familjen idag så jag måste hinna köra lite skidor innan!" Jag gillar dessa entusiaster. :) och jag tycker det var helt fantastiskt att uppleva hur en ny dag vaknar till liv, utomhus, från mörker till ljus på en golfbana med vackraste vyn över en stor sjö med små snötäckta öar och massa snö överallt. Härlig start på denna lördag!


Kommentarer
Postat av: Maggan

Har det blivit någon skidåkning för egen del idag?

2013-02-09 @ 19:17:30
Postat av: Lina

Ja då! Jag, mam och pap var ute på Lidnäs efter lunchtid. Blev 14,5 km idag. Riktigt fina förhållanden!

2013-02-10 @ 00:08:09
URL: http://linafinas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0