Halkbana

Dagens löppass yttrade sig sannerligen festligt. Jag och Emma möttes vad som blivit vår mötessten och sen började vi träningen runt Härlanda tjärn. Då vi vek av huvudvägen in på elljusspåret försvann stenarna som so far hjälpt oss från halkan. Det gick ändå okej, Emma halkade lite men jag "som är orienterare" är ju desto mer van vid udda underlag under fötterna så jag sprang på med armarna halvt utsträckta för att finnas till undsättning om Emma skulle falla. När vi väl vek av elljuset på nästa skogsväg/stig kom vi till de branta upp och nedförsbackarna på rundan och då spelade det ingen roll om man var orienterare eller fotbollsspelare som Emma, halkan var oundviklig! Vi kom knappt upp alltså, haha. Jag tog ett steg fram och gled två tillbaka medan Emma gled längre och längre ner på alla fyra. Rolig syn och udda/häftig upplevelse. Tillslut gick vi av vägen och joggade off road i skogskanten. Att vi inte kom på det tidigare hehe. Lättare var det att ta sig ned för backarna, då gällde det bara att hålla balansen så det inte slutade i platt fall. Vi överlevde löprundan helt utan skador, skönt.


Kommentarer
Postat av: Pappa

Spännande med lite annorlunda underlag.

2013-02-20 @ 19:59:40
Postat av: Maggan

Är mycket tacksam för mina broddar, för även trottoarerna är mycket hala.

2013-02-20 @ 22:00:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0