News

Nu var det länge sedan jag skrev någonting här. Det har sina orsaker för det har varit lite rörigt på olika plan. Jag trivs ypperligt i Göteborg, med understruket Göteborg. Socionom var inte alls någonting som passade mig nu så jag bestämde (vilket jag är ytterst nöjd med!) att sluta skolan, trots att jag inte hade gått speciellt länge. Men ibland kan man vara helt säker ändå på att någonting inte är rätt och precis så var det för mig. Jag var aldrig helt säker på att det var socionom jag ville plugga, men tänkte ändå att "det kommer bli bra, det är en bra utbildning." Typ. Men sedan jag i våras hittade programmet Hälsopromotion här i Gbg har det ändå funnits i bakhuvudet, och senare insåg jag att det är hälsa och friskvård jag vill utbilda mig inom. Friska människor som vill bli ännu friskare. Det är ju hälsa och idrott som varit och är en stor grund för hela mitt liv, och det är det jag vill jobba med! Så nu är min bra plan att jobba ett år och att läsa in Naturkunskap B (behörighetskrav). Jag började jobba lite redan förra veckan. En dag på Beach center och en dag på en förskola här i Majorna. Känns gött!! Har mycket på gång nu så jag ska börja skriva lite mer här på bloggen så ni hänger med i svängarna i mitt göteborgsliv. :) Livet känns bra iaf, och jag är sååå nöjd med mina beslut.


Kommentarer
Postat av: Maggan

Kul att ses med fika o promenad, lycka till med dina framtidsplaner!

2012-09-11 @ 20:57:10
Postat av: Lina

Ja det var en mysig dag Maggan! Tack så mycket! :)

2012-09-11 @ 23:15:54
URL: http://linafinas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0