Hemmahelg åh.

Åh vad jag tycker om att vara hemma i Småland. Har varit så, så skönt att komma HEM. Fast fatta inte fel att jag inte vill flytta för det vill jag haha. Är so excited!! haha. Från och till dessa dagar har jag packat ner massor av kläder och grejer i lådor och organiserat min flytt. Jag har också hunnit med något av det bästa jag vet, att vandra. :) igår var jag, mamma, Lisa, Therese och Kajsa på Store Mosse som alltid är vacker. Jag har nog hunnit vara där i de flesta väder nu, och det är alltid lika gött! Igår hade vi moln blandat med lite dugg och lagom till fikat kom en skur, men det gör ju inte så mycket bara man är klädd för det! Då är det ju bara en go känsla! Vi vandrade ut över mossen, och sedan tillbaka in i skogen och ut till Svartgölen. Var vid gölen vi tänkt fika, men då skuren kom gick vi in och sökte lite skydd i skogen.

Idag har jag vatt ute på två promenader. Vilket fantastiskt väder! På förmiddagen tog jag och Christin (kärt återseende!) en långpromenad i Alandsryd. Är så skönt att vi bor nära landet och kossorna. Haha. Vi fann också en gunga som vi tog några sving i! :) Väl hemma hade Lisa, Therese och Kajsa lagat middag vilket kändes lite lyxigt att gå direkt från skogen till ett dukat bord. Packa lite mer och sen gick jag, Lisa och Therese en promenad i solen vid de nybyggda husen. Vi konstaterade att de är några år nu, husen, men det byggs ju här hela tiden så det är många nya ändå. Väl hemma efter en timme blev vi sugna på att baka någonting så 10 min (typ) senare hade vi ett gäng chokladbollar vilande i kylen. Är ju inte ofta det bakas chokladbollar här, men är goda ju, och sjukt lätt. Fast i somras på Näsudden misslyckades jag första två gångerna haha. I receptet stod det att man skulle smälta smöret, men icke då. Blev bara en lös smet. De här blev nice iallafall! Nu har Lisa och Therese åkt hem till sina places, och pappa har hämtat släpet och vi har packat in mycket av min flyttpackning. :) Wiiie. I morgon kl 16 ska vi träffa mäklaren och förra ägaren för överlämningen av nycklar och det sista. Wiiie. :) Detta är alltså sista kvällen här hemma i Värnamo på ett tag, käre tid. Nu ska jag alltså flytta hemifrån på riktigt! Till min egna lägenhet på Sergelsgatan i Göteborg. :)


Kommentarer
Postat av: Maggan

Vemodigt att lämna Värnamo, men nya tider väntar i götet!

2012-09-30 @ 21:50:45
Postat av: Lina

Ja det väntas nya tider nu. :) Blir desto roligare de gånger jag kommer till Värnamo, men är färdigbodd på heltid här nu på ett tag. (känns konstigt att tänka "kanske för evigt") så jag tänker bara fram till Göteborg nu. Är fullt tillräckligt. :)

2012-09-30 @ 22:19:08
URL: http://linafinas.webblogg.se
Postat av: Maggan

Ja det räcker att ta ett steg i taget!

2012-10-01 @ 08:42:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0