Helg på bästa platsen

Så skönt det är med helg nu. Förkylningen efter tweed ride har hållet i sig länge, tack och lov på sin väg bort nu känns det som. Men har gjort att jag vatt ganska matt sista dagarna, den i kombination med flytten och allt vad det innebär. Trivs hur bra som helst här, men tagit på krafterna. Har dessutom haft ont i huvet större delen av dagen, inte nice. Skönt med dagen var iaf att jag jobbade på samma avdelning, med 1,5-2:åringarna idag med de så goa förskollärarna och kidsen. Vanligtvis är jag på två avdelningar på en dag och det funkar väldigt bra, men idag är jag glad att jag kunde vara kvar. :) något jag är förvånad över är hur smidigt det är att cykla till majorna där jag jobbar. Trodde jag skulle tvingas åka kollektivt, men det går över 10 min fortare att cykla de 7 km det är här ifrån. Dessutom är det cykelbana. Fatta att buss/spårvagn samma sträcka ink. byte tar nästan 40 min. Tur jag kan cykla dit verkligen!

.

Jag är så less på att inte kunnat träna på 1,5 vecka nu. Tränade verkligen upp löpningen i september och sprang på bra och var inspirerad, så blev jag förkyld och matt och får känslan att jag tappat allt jag tränade upp. Jag var ute på en första run igår här kring Härlanda tjärn och Kålltorp, blev 5 km av jogg, och i två backar gick jag tom. Vill komma igång nu!! Och jag måste sannerligen va i form för kommande tävlingar senare i oktober och november. Nu så.

.

I morgon ska bli en väldigt rolig dag! Kamratmöte på Hjälmared!! Åh, en av de bästa platserna på jorden, kan nog va den bästa faktiskt, typ. Är återträffshelg med dess festligheter på Hjälmared, ska bli så grymt roligt!!


Kommentarer
Postat av: Maggan

Skönt att du trivs, det tar på krafterna att byta miljö, ta det lugnt så ska du se att du snart känner dig som vanligt igen. Kul med Hjälmared imån, själv ska jag vandra Fristad-Borås, hoppas på någorlunda väder!

2012-10-05 @ 22:45:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0