En salig blandning

Är lite roligt när jag märker att jag iallafall börjar sätta in naturkunskapen i vardagen. Som här; efter en kväll av plugg och sedan Bonde söker fru med Robin, kom jag upp till mig (pappa ringde på hemnumret med. ;)) så har jag lite bible studies med the holy bible, handboken, och... En homogen blandning, även kallad lösning. Haha! En blandning av vatten och honung. Det syns inga partiklar från honungen. Vattnet är lösningsmedel för honungen. Men om man häller i mer och mer honung, kommer man till slut till en gräns, där honungen inte löser sig längre. En sådan lösning, som innehåller så mkt löst ämne som möjligt, kallas för en mättad lösning.

Där fick ni lite snabbfakta om en homogen blandning sådär på kvällskvisten! Nu ska jag njuta av blandningen och lite studies ur Efesierbrevet. Yej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0