TRE julmarknader på en dag.

Idag har vi köttat julmarknader haha. Sara och Emma är på besök hos mig i helgen, så mysigt. Började med en i Gilead second hand där jag gjorde värsta fyndet av en fin adventsstjärna! (samma som jag redan har och jag köpte på Olgas hus för nåt år sen för en ganska hyfsad summa pengar, himla kul och tur att jag fann en likadan fast för 40kr haha, så värt!) Sedan for vi till stan för att flarra runt en stund. Första gången på länge som jag köpte nåt på Panduro, lite grejer jag ska pyssla med till min adventsljusstake. :) Jag är egentligen rätt pysslig av mig ju, men länge sen jag gjorde nåt, blir oftast mer bakning nu för tiden. Har förresten tänkt att göra egna julkort i år, får se hur det blir med det, ;) (skriv er adress i kommentaren om ni vill ha ett vett ja! :)) Vi tog en fika på Fröken Olsson vilket var nice såklart. En riktigt god fullkornsscone för min del. Men åh så lovely det är med alla julbakverk som finns på caféerna nu!! Får premiära snart!

Efter vår fika mötte vi Lisa och Robin så åkte vi fem till Gunnebo Slott som ligger åt Mölndal. Jag har sett det från järnvägen innan, och tyckt att det är otroligt vackert, men jag har då varit oviss om att det är Gunnebo, så jag blev sååå glad verkligen att det var just det slottet vi skulle till! Så vackert verkligen! (bäst på avstånd då man såg trädgården och så där oxå, så fint!) det var två små hus där julmarknaden var. Påminde om Segerstad förra helgen, fast mkt mindre. Men de sålde tex marmelader, ostar, olika kött, mandlar, marsipan, trähantverk, smycken i glas, lite porslin. Mysigt men jag hade lite högre förväntningar faktiskt. Mest nice var ju att besöka det fina området! Jag hade också så sett fram emot att äta tomtegröt där, men den boden stängde innan vi ens kom dit på em. Synd, de hade förresten ponnyridning också, något som Emma var sugen på haha. Landskapet var otroligt vackert med sjön, stup och kupperad bokskog, wow wow!

Galet trötta när vi kom hem så det va till att fort laga middag, äta och vila en liten stund innan vi skulle iväg igen. Käre tid. Vi vilade lite innan maten också. Är inget bra att vara för ambitiösa med det här med julmarknader, men vi ville ju på allihopa så hade inget val. Nästa som vi varit på ikväll är klassiska Liseberg. Mesta julstämningen med alla vackra lampor och snö!!!!!!! Åh så fint, hurra. Skulle vilja bo sådär fram till julen nu, med juleljus, musiken och snön! Sådan stämning! :) Vi var där med Hanna C och Amanda G också så det var kul att träffa dem! Grym isshow med kaninerna, prinsessor, halmbockar, tomtar, pepparkakor och juleljus må jag säga oxå! Efter att ha stått upp större delen av dagen var vi alla trötta och hade tom ont i ryggen, så vi gick och köpte goda våfflor och hade nice time tillsammans. Hälsade på i Lappmandsbyn, köpte tunnbröd och kollade på renar. Ytterst exotiskt för oss här i södern. Tycker lite synd om dem bara där de befinner sig på en liten halv-ö i sken av ett fejkat norrsken! Men fina är de med sin vita päls. Ett sånt skulle man ha. (pappa vann förresten en livs levande ren efter ett skidlopp i sin ungdom haha, är det inte fräckt!?) vi köpte en burk med pepparkakor på vägen hem och tänkte vi skulle ha det lite mysigt där på senkvällen men när vi kom hem strax efter elva så var vi inte alls sugna på peppisar, snarare till bädden!

Efter den här dagen har julstämningen infunnit sig och jag är grymt taggad! Och trött och sleten och det känns som jag sprungit flera mil eller nåt annat fysiskt krävande. Men det är bara känslan efter tre julmarknader! Galet.


Kommentarer
Postat av: Sara

Ja man är lite "mörbultad" efter helgen. Men det är det värt :) Sån mysig helg det har varit! Tack igen!!

KRAM

p.s Adressen är: Alandsryd Solhem, 331 91 Värnamo

2012-11-26 @ 17:21:33
Postat av: Lina

Tack själv Sara! :) tack för adressen. :)

2012-11-26 @ 17:50:28
URL: http://linafinas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0