Tisdag och lite framåt

Förutom att jag inte har tränat idag har jag haft en nice, effektiv kväll. Jag slutade kl 17 så kom hem typ 17,40. (bortskämd i Värnamo där det tar max 15 min att cykla nästan vart man än ska!) sen har jag iaf bakat cookies som jag ska bjuda de andra på jobbet på på fredag då jag ansvarar för fredagsfikat. Vi på småkids-avdelningarna började med det påfundet i fredags, så mysigt. :) jag bakade även ett nytt recept på knäckebröd som blev riktigt nice! Smidigt var det oxå. Kan lägga upp ett foto på receptet så ni kan prova. Jag körde dubbel sats (blir två plåtar då, sen tog jag även hälften vetemjöl och hälften graham.) medan dessa var i ugnen och en stund efteråt har jag pluggat en massa. Kollade ett mycket intressant reportage om metaller. Från stenåldern och metallens utveckling fram till nu. Filmen var på 50 min men jag skrev 4 sidor med anteckningar så det tog ca 50 min till. Men vad mkt roligare och mer effektivt jag lär mig så än att läsa lösa papper om olika saker. Som tex förra veckan då jag skulle "lära mig mer om" sojabönan, plast, trä från tropikerna och bomull. Beteckningen på vad jag skulle lära mig var ju rätt flummig bara den, haha. Ska ha prov på detta och metaller på fredag så ska lägga ett järn i elden och repetera dessa nu imån typ.

Har verkligen en rolig vecka framför mig nu! Dels övar vi lucia med kidsen vilket är supermysigt, men på onsdag kommer pappa hit och fredag mamma oxå så stannar de över helgen. Och pappa ska tapetsera hos mig! :) och fixa med en del andra grejer! :) exciting! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0