Lugnet före stormen

Känns på ett visst sätt som att jag varit på retreat en helg. Men så är det nog att komma hem till sitt ursprungshem. Sån känsla. Innan jag for till Värnamo i torsdags hade jag gjort en liten lista på saker jag ville göra, längst ner där hade jag skrivit "njuta" med stora, långa bokstäver, och det har jag verkligen gjort! :) gött! Idag sov jag rätt länge (vilket jag ansåg som att slösa med Värnamo-tiden hehe) men sen cyklade jag iaf upp till mamma och pappa som var värdar för söndagens tipsrunda och fika. En trevlig tradition varje söndag i Borgen, som vi själva aldrig är på förutom den gången på året som vi har hand om den. Men det var riktigt nice att komma till Borgen igen. Är ju i den skoen jag vuxit upp! Nu är det ju mest hyggen och sådär, inte så nice terräng alltså, men ändå sådan känsla att vara där. Gick ett varv med pappa på elljusspåret, konstaterade att stormen -04 iaf gjorde vyn runt spåret finare på ett ställe. Därefter lite fixande med fikat och sen sprang jag hem. Plockar ihop lite advent- och julgrejer som ska tas med upp till Göteborg. :) ska bli så mysigt att fixa och sådär i lägenheten! Tänk att det är första advent om två veckor! Nu är jag strax i Borås med tåget till Göteborg. (hej Maggan i Australien hehe) ser fram emot imån för då börjar jag jobba på en och samma avdelning på förskolan! :) Blir roligt!

Pappa var så rolig i em då mamma har sagt till honom att rensa bland sina jeans, och han inser hur sjukt många han har, och hur gamla vissa är haha. "dessa hade jag då jag var 25." (alltså ett år yngre än Eric.) Sen sitter de ändå som ett smäck, han är typ lika smärt och vältränad nu som då han var elitidrottare! Inte många pappor, spec i den åldern, som cyklat 500 mil racer och mtb i år, behöver inte säga att jag är mäkta imponerad och stolt. Daddie, I'm proud. ;) hej då Småland, hej Västergötland!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Härligt Lina. Ja, cyklist javisst.

2012-11-18 @ 22:10:06
Postat av: Lina

Fast i grunden är du ju skidåkare. ;) Var ju nyss vi pratade om det och så sa jag nåt om löpningen, och du bara: "fast i grunden är jag ju skidåkare." hehe. Men det är du ju visserligen. Hoppas snön kommer snart, jag vill verkligen go ski!!

2012-11-19 @ 00:07:58
URL: http://linafinas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0