Upplevelsefulla dagar!

Lördag eftermiddag och det är snart time for Surfer's church. Kvällen är öppen för alla och den börjar med middag i The coffee bar och sedan är det möte i Yamada och sen häng och dessert in the bar again. Surfer's church har vi varje lördag kväll, rätt nice.
.
Veckan har varit bra. Fasting Monday var rätt tuff tycker jag men sedan har det bara gått uppåt. Höjdpunkterna har varit waterfall walk, Dawn patrol och teaching med svenska (Sävsjö!) pastor Jonas.
Vattenfallswalken gjorde vi på östra sidan av ön och det tog ca 1h att köra dit. Så himla roligt att komma till skogen och allt vad det innebär. Jag är sannerligen ett med the forest! Vi gick ca 2,5 km till ett vattenhål där några modiga folks hoppade från höga klippar. Aldrig jag skulle få för mig att göra det. Tror jag iallafall. Några av tjejerna gjorde ryggplast och lårplask så de fortfarande är helt blå. Otrolig view var det där uppe i bergen. Love it!



Dawn patrol var i onsdags tidigt, tidigt. Gick upp kl. 04,45 för att dra till beachen för styrketräning och surfing. Åhhhh helt otroligt underbart!!!! Älskar verkligen den träningen. Och surfingen gick amazing bra!! Zach och Anna (ledare) puscha mig på 4 vågor, man får mer fart då. Surfing, hey!! Sedan så testade jag själv och det gick ju fantastiskt galant! Inne i värsta flowet och stolt att jag tog 2 långa vågor själv. Sjukt roligt!!!

Trots att vi har jättelånga dagar så går veckorna så fort! Dagarna börjar kl. 7 eller kl. 8 med en timmes Quiet time. Det är egentid där vi t.ex. läser bibeln, ber, skriver, lyssnar lovsång. God start må jag säga. Förmiddagarna sen har vi teaching, testamony (vittnesbörd), local or international prayer. Eftermiddagarna är mer praktiska då vi har Feeding the hungry, service team, local outreach, Ulu Pono (kidsaktivitet), Waianae surfclub (surf-simskola). Dagarna slutar kl. 17. Förutom tisdagar då vi kl. 19-21 har Testamony och onsdagar kl.19 då vi har prov från veckans undervisning.

Vi är indelade i lite olika grupper när vi har endel av aktiviteterna. I onsdags eftermiddag var jag och 1/3 på local outreach. Då åkte vi till en man på North Shore och hjälpte honom med att gräva upp en massa hemskt California grass. Jag och Louise kötta hårt och hade väldigt roligt! Men aj vad de kunde stickas. Mina ben ser ut som jag varit ute och orienterat.



Louise (från Jönköping) och jag. Rätt jordiga om man säger så. Men vad kul det är att smutsa ner sig haha.

Jag trivs jättebra här och känner verkligen att jag kommit till rätt ställe. Dock kan det vara lite väl mycket going on hela tiden så det är svårt att ta det lite lugnt och smälta allting. Vi har faktiskt inte en enda hel dag där vi är fria. Lördag kväll är det Surfer's church, och söndag fm ska vi gå till en local church här. Men det funkar bra! Fast jag måste ju säga att amerikanska kyrkan (special the local) är lite annorlunda. Det är så extremt sometimes och det har jag tyckt varit lite jobbigt. Men men. Man tycker ju olika.


Idag, lördag har jag och Louise varit på beachen. Tar 20 minuter med bussen till North shore. Soooo nice!!! Älskar beachen och havet här. Naturen är bara sååå underbar!!! Igår var vi ett gäng (Jag, Bella, Louise, Oscar, Albin, Simon och Anton) i Haleiwa, vilket är namnet på staden som ligger närmast kusten från där vi bor. Mysig litet samhälle med nice shopping och beach. Det blev ett par fina flippflopp från Roxy och en go tisha från Patagonia. Andades äventyr i hela Patagoniaaffären. Fett nice!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Patagonia gillar vi.

2012-02-05 @ 21:02:18
Postat av: Maggan

Verkar vara mycket högt tempo, men hoppas ni också får möjlighet till lite avkoppling för både kroppen o själen!

2012-02-05 @ 22:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0