Lucia

Finns nog inga sötare lussare än kids på två,5 år. Idag hade vi luciamorgon på förskolan vilket var ytterst mysigt. Så goa små tärnor, lucior, tomtar, stjärngossar och pepparkaksgubbar vi hade på Roten idag. De återkommande luciasångerna som vi övat i några veckor satt som ett smäck. Dock sjunger ju kidsen knappt när deras föräldrar satt där mitt emot oss, är ju ganska förståeligt. De har ju ingen aning om vad det var vi egentligen gjorde. Varför de ska klä ut sig och sjunga sånger för sina föräldrar en torsdagsmorgon så här. Lussefika då vi personal på avdelningen fick varsin tacksamhetsgåva! Så fint! Då blir man extra glad. :) En 20 cm hög ljusstake i genuint gjutjärn (nice tyngd!) föreställande en stjärngosse bärande på ett ljus. Jättefin. Trevlig att ta fram de kommande åren nu och minnas första jobbet i Göteborg. :) Varit en riktigt lång jobbdag då jag stängde hela förskolan kl 18. Ligger hemma i gosoffan med magont, lite yrhet (om det är ett ord.) och tittar på lucia från Uppsala domkyrka. Är verkligen en mysig tradition vi har här i Sverige. :)


Kommentarer
Postat av: Pappa

Roligt med luciafirande.

2012-12-13 @ 22:37:52
Postat av: Lisa

Jag trodde jag skulle få gå hela dagen utan att se ett luciatåg!
Men så fel man kan ha! :D

2012-12-14 @ 13:43:25
URL: http://lisasandstrom.tumblr.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0