Hittat mitt skydive!

Är väldigt bra att flyttpacka och rensa lite för då finner man ofta saker man letat efter länge eller glömt att man har. Jag fann just min dvd med foton och video från fallskärmshoppet i Australien! (som jag letat efter länge) Vilka känslor och minnen de väckte. Så fint, så grymt! Känner mig väldigt stolt så här efteråt att jag backpackade runt där i Australien för snart tre (!!!) år sedan. Tänk vad tiden går, och tänk allt man får uppleva genom åren.
 
Skydive Airlie beach, Whitsunday Islands, Australia.
 
Läste förresten en bra grej av Tomas Sjödin igår: Bygg ditt liv utifrån det du upptäckt! Låt upptäckten genomsyra varje vrå av ditt liv. Kanske ska man göra en liten utvärdering om sig själv, stanna upp och tänka till på saker man varit med om, lärt sig och hur man kan använda allt. För vanligtvis tror jag att vi använder oss av de flesta lärdomar spontant och inte inser tydligare t.ex. vad fick jag med mig av det här eller det här.. Av backpacking Australia lärde jag mig så, så mycket om mig själv, resa själv och att jag klarar så mycket mer än jag kanske trott. Somliga har sagt till mig efteråt att jag var väldigt modig som vågade resa ensam, men det var inget jag tänkte så värst mycket på då för dels hade jag alltid gud vid min sida, och dels alla andra (hur många som helst!) som också backpackade, många själva dessutom. Så de flesta och även jag, blev väldigt öppna till och mot varandra att jag aldrig (förutom min första rainforest walk) kände mig ensam. Är det inte grymt häftigt!?
På Hawaii hade vi testamony (vittnesbörd), och det var mycket av en sådan här fundera/reflektera-grej innan, undertiden och efter man delade inför alla på STN. Låta ens liv spela upp sig igen för en och se vilka livssteg som verkligen har haft betydelse för en. Vi har många sådana betydelsestenar tror jag, och det gäller att komma ihåg och ta vara på dem. :) 
 
Bygg ditt liv utifrån det du upptäckt! Låt upptäckten genomsyra varje vrå av ditt liv. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0