Store Mosse

En av mina favoritplatser här hemma är Mossen. Store Mosse Nationalpark har sannerligen en speciell plats i mitt hjärta. Det är så vackert och ger mig sådan känsla av frid. Skogen, mossen, sanddyner, bäckar, gölar, sjöar och massa olika djur och kryp. Åh, det är nåt visst! Har så många minnen till denna nationalpark också. Hur vi som barn med Perssons och Wärmegårds grillat korv och pinnbröd vid Lövö och sedan spelat brännboll. Vi tjejer var länge för små till att vandra milen det sammanlagt var till och från detta torp så vi fick åka bil med en av våra föräldrar. Men åren gick och så småningom fick även vi vandra med våra storebröder och de vuxna. Förra sommaren blev det blöta och äventyrsfulla vandringar med Christin, Lisa och familjen. Fina stunder.

Efter mina åtta månader i Australien, efter hjälmaredsåret och nu, efter livet på Hawaii har Store mosse alltid varit en plats jag sett fram emot att återbesöka och fort vänt mig till när jag kommit till Småland igen. Det är så fint och fridfullt.

Ibland funderar jag på att göra mig en utmaning att ut och vandra en månad i Svenska fjällen och leva primitivt med tält och trangiakök. Hade varit så himla häftigt! Vissa stunder vill jag verkligen bara äventyra och leva ute resten av mitt liv.

 

 


Kommentarer
Postat av: Maggan

Det verkar väldigt fridfullt med mossen, kontrasterna måste vara stora mellan dina upplevelser med alla vänner på Hawaii o livet på mossen!

2012-04-28 @ 09:07:11
Postat av: Pappa

Fantastisk plats så nära Värnamo. Sommar som vinter.

2012-04-28 @ 16:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0