Fin morgon.

Vaknade 7,45 idag. Kom på att gymmix har en gympa varje torsdagmorgon nere i Arkens gympahall kl. 8. Tänkte att jag inte hinner dit, men jag var pepp på att vakna så jag gick upp. Så mötte jag mamma i sin morgonrock. "börjar du senare?" frågade jag henne. "Nae men klockan är ju bara tio i, tar fem minuter att cykla till jobbet." (tidsoptimist som hon är). Dock insåg jag att det då inte var för sent att gå på morgongympa, så jag hoppade i mina träningskläder och cyklade ner till Arken för ett friskt morgongympapass! Jo jag hann. Jag och 10-15 till pers. Och det var så härligt att se solens strålar hitta sig in genom fönsterna i taket. Tänk att gå från sovande till att befinna sig nere i stan på gympa på en kvart. 1 h senare cyklade jag hem, hämtade en ryggsäck och sprang till City Gross. Efter relativt hård löpningen mån, tis och ons trodde jag benen skulle vara sega, men det gick faktiskt riktigt bra! Solen ger mig sån energi! Handlade på cg och sen power walk ;) hem. Dusch och en nice frukost.
Fin start på en fin dag!
Torsdag morgon i Värnamo.
.
Nu har jag just skållat en bunke med rågsikt, rågflingor, rågkross, solroskärnor, linfrön och havregryn för mitt brödbak som ska bli i em. Har allting på avsvalning på altanen nu. Egentligen gillar jag inte baka de sorters bröd då man måste klabba med händerna, men jag gör det till min mor och lite kladdterapi kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0