See you next time, New York.

Vilka dagar och vilken stad! New York är verkligen hur grymt som helst.
Efter en vad som känns som en enda lång dag (fast det vatt två) är vi nu hemkomna till Sverige. Det är gött att kunna äta mammas brödbullar igen. Efter en lördag med ytterligare lite shopping flög vi från New York kl. 19,35 lokal tid lördag kväll. 6,5 h flygning till London med innehåll av filmen Bridesmaids, ipodlyssnande, magasin, food och lite dagboksskrivande gick tiden relativt fort.

Väl framme i London hade vi bara 40 minuter på oss från att vi landade till gaten stängdes. Vi och de andra som skulle med Göteborgsplanet fick varsina orange lappar som skulle visa att vi hade bråttom och skulle gå före köerna till de olika processerna. Men, kan sannerligen inte påstå att de hade någon effekt. Kvinnan i säkerhetskontrollen sa "Jag har inte blivit informerad om att ni kan gå före." Käre tid, va skulle vi med de express-lapparna till då. Sista biten sprang vi och det hördes när jag kom fram. Sån grov hosta ända långt nerifrån alltså. Fast min förkylning har börjat släppa nu. Vi hann med flyget tur väl, och vad jag tror alla andra också.
Taxi på Times Square.

NYC by night. Utsikt från Rockefeller center.

Väl på Landvetter hämtade Lennart oss, vilket var väldigt uppskattat. Sen åkte vi hem till han och Maggan i Borås för en kopp te. Sen ner på stan för att luncha på Café Viskan. Så nice. Chèvre sallad med cashewnuts för mig. Innan vi åkte hem till Värnamo blev det coffee. Hjälpte nog mot min trötthet lite. Sov enbart 30 minuter i natt. På flyget mellan London och Göteborg, så som ni förstår är jag ganska så trött. Hemma tände vi en brasa och kollade på NYC Marathon som sprangs idag. Det var allt häftigt att kolla på det nu när vi just varit där. Rekordfart för herrarna, yej! Jag var inte med riktigt på deras sista kilometrar dock. Låg lutad mot mamma och så fort jag råkade blunda så somnade jag... nu har jag dock ätit kvällsfika och känner mig lite piggare. Tror dock bara skenet bedrar. Ska bli skönt att sova snart. Hej hej!
Haha, upptäckte precis att klockan bara är åtta. Denna tidsskillnad och vintertid virrar mig!

Kommentarer
Postat av: pappa

Fantastisk härlig vecka tillsammans. Go for Rangers.

2011-11-07 @ 13:48:43
Postat av: Lina

Verkligen! Fina minnen och upplevelser! Ja hahaha, gooooooooo Rangers!!! (eller Duuuuuuu hehe)

2011-11-07 @ 16:21:47
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0