Nu far jag snart till Elina!

Efter drygt tre veckor är jag så gott som frisk från min förkylning. Känns så bra! Hurra! Dock blir jag lite smått orolig när jag kom till förskolan i morse och möttes av en drös hostande och snorandes små underbara kids. Jag vill ju inte smittas nu igen. Så illa kan det väl inte bli, hoppas jag. Jag borde blivit smått mer immun nu tror jag allt.

Tänk så mycket snö vi hade!
Ikväll ska jag fara (norrländskt) upp till Norrland för att möta min fantastiska Elina! Och där är det forhoppningsvis så kallt att alla mina förkylningsbakterier fryser ihjäl. Elina har berättat att de öppnat skidspåren där idag, wej! Jag ska dock inte ha mina skidor med mig dit, men vi ska checka spåren, spana på skidåkare och äta palt!
.
Jag slog nog rekord i att packa igår för jag blev nästan klar! Har bara nåt enstaka kvar nu. Pappa och jag drar till Landvetter om drygt en timme, sen blir det flyg för mig till Arlanda och sen Lule. Finns visst wifi på planen så om jag finner hur det funkar ska jag rapportera från resan. Man vet ju aldrig vilka spännande folk man kan möta på en sådan här tripp! Väl framme på Kallax, Luleå flygplats kl. 22,35 ska fina Elina välkomna mig till hennes Norrbotten. Det är verkligen långt dit! 120 mil från Värnamo till Pite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0