Halloween.


Sånt här läskigt kan man se i många vrår här omkring.
Men det läskigaste var när jag skulle ta den här bilden. Att jag råka luta mig precis över en illsvart låtsaskråka sittandes på staketet, utan att jag såg det. Så kände jag bara nåt under min arm och såg detta svarta vider. Usch, crazy vad rädd jag blev. Så rädd att jag började skrika.
.
Ville man uppleva ännu mer sånt här läskigt skulle man varit i Greenwich Village igår kväll. Då gick nämligen världens största Halloweenparad av stapeln! Räknade med över en miljon medverkande. Käre tid, vilken skräckupplevelse. Jag och mamma gick där förbi Greenwich igår på dagen, då var förberedelserna i full gång med mängder av filmkameror, staket och poliser i oräkneliga mängder. Hade varit häftigt att se det på riktigt sen, men som sagt var vi ju på hockeymatchen. Vilket var riktigt nice det med.
.
Under dagens lopp insåg jag att det inte bara är barn som klär ut sig på Halloween. Fick sluta att förvånas över häxorna på tunnelbanan, draken på torget, alven på fiket eller grönaskogskvinnan med superstora plastöron och hatt som skyndade sig över gatan.. och att de dessutom var i mina föräldras ålder.
Ur många synvinklar är jag är glad att vi inte har den här traditionen i Sverige.

Kommentarer
Postat av: Maggan

Håller med, det kan bli för mycket, jag tycker det räcker med barnen som klär ut sig. För mycket skämmer allt!

2011-11-02 @ 10:56:57
Postat av: Sofia

Jag kan tyvärr meddela att åldern på de som klär ut sig ökar även i sverige. jag blev verkligen förvånad i helgen över hur många det är som faktiskt klär ut sig. Åkte spårvagn med indiander, kockar, häxor, vampyrer. Än är det inte uppe i 40 års åldern, men minsann i vår ålder och lite till.. skrämmande...

2011-11-03 @ 10:52:02
URL: http://esbjornsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0