Göteborgsvarvet.

Vilken dag! Helt sicken fantastisk! Jag som varit så orolig innan, att jag inte har tränat tillräckligt för distansen. Visserligen har jag ju inte gjort det heller. Längsta jag springer här är 7 km. Hade inte ett enda pass över det, så är inte konstigt att jag varit nervös. Tur jag kan peppa mig själv så grymt, och att hela familjen + Maggan, Lennart o Co. var där och hejade! Sen tack till mina andra vänner som hejat på mig! Det betyder mycket!


Hårfixning är ytterst viktigt.
I familjen var det jag och Eric som sprang. De andra gjorde betydelsefulla hejarinsatser.


Eric laddar med tomtegröt och jag ska snart springa och värma upp.


Täten, grymt fort springer de!


Kenyaner, kenyaner. De springer som änglar. De bara flyger fram utan någon tyngd alls.

Det blev nytt banrekord i år! Vinnande kenyanen sprang på strax över en timme. Fatta! 21 km på en timme!!
Mitt lopp gick också jättebra! Otroligt bra må jag säga!! Jag kom in på tiden 1,45,54. Det är min näst bästa tid! Löpningen flöt på riktigt riktigt bra! Kunde hålla ungefär samma tempo genom hela loppet. Då är det extra roligt att springa! Är så häftigt med Göteborgsvarvet, kilometrarna kommer så tätt! Det är folk, musik, orkestrar, vätskestationer. Vattensvamparna på Götaplatsen är så nice! Något annat härligt är att jag springer och ler. Inte hela tiden, men då och då kommer det något som förgyller stunden extra. Som t.ex. en gospelkör i Slottsskogen. Det var härligt!!
.
Jag startade i startgrupp 2. Klockan 13,38. Det var nice. Hade inga problem att det var mycket folk utan kunde springa som jag själv ville. Där framme är det inga sniglar som springer som man måste springa slalom om. Skillnad för Eric som startade i grupp 19. Den sista gruppen kl. 16,00. Där är det folk som tvingas gå för att det är så olika tempo mellan de som springer, plus fler folk i både gruppen (tror jag) och alla framför som redan startat. Eric sprang riktigt bra ändå. Han lär vara en av de som sprang om flest löpare. Han fick tiden 1,36. Inför nästa år går de på tiden han hade igår, så han kommer längre fram.

Göteborgsvarvet är allt häftigt! Så grymt många människor, med ett gemensamt mål.
-Att genomföra världens största halvmara.


Världens största halvmaraton. Över 40000 startande.


Jag och Eric var två av alla dessa.

Nu ska jag och Elina ut och jogga runt sjön. Det är ett gott tips efter en sådan här ansträngning. Återhämtningen går fortare om man sticker ut på lugn jogging dagen efter.
Åh, det ska bli kul att känna av träningsvärken!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Fattar inte att vi missade Eric, när vi kollade startgrupp 19, vi liksom följde gruppen från Frölundaborg mot starten o kunde ändå inte se honom!

2011-05-22 @ 17:07:03
Postat av: pappa

Vi står i Säldammsbacken efter 2200m och klockan står på 5,50. Här går det verkligen undan.

2011-05-22 @ 21:07:45
Postat av: Lina

Det är så mycket folk att det är lätt att missa, trots att man tkr att man kollar överallt hela tiden!



Det är otroligt fort de springer de där kenyanerna! Imponerande! Hade varit häftigt att se dem. 2 min 35 sekunder på första kilometern. Amazing cool!

2011-05-24 @ 11:54:18
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0