Bose.


Naturen på Bose var otroligt vacker. Jag kunde nästan inte sluta titta på den här ängen. Alla dess olika blommor som växte och levde där. Sicken amazing.


Emma utanför kyrkan, vi fann stora stenar, mys och bible time där vi bodde.



Onsdag förmiddag gjorde vi en skogsvandring till samhället Zimone. Det var allt nice. Väl där uppenbara sig det mest fantastiska, något jag saknat iallafall -frukt!! Så välsignat! Ett äpple som kunde mätta var allt uppskattat.


Chill efter skogsvandringen. Oscar, Karro och ett gott gäng.

Kl. 18,30-19,15 var det bön. I bönen sitter munkarna och nunnorna på varsin sida längst fram på sidorna i kyrkan. Vi och de andra besökarna sitter ungefär som man brukar på en gudstjänst. Med ansikterna framåt. Bönerna bestod mest av sång, psalmerna i psaltaren.
Sedan var det food! Äntligen. Jag har allt fått mer förståelse av innebörden av måltidstackbönen efter den här klostervistelsen. Varje kväll fick vi soppa och vitt bröd. Sedan t.ex. potatisgratäng, kyckling, skinka, zuccini. Som sagt, två måltider i en.

Ikoner.

Härligaste munken målade många ikoner på klostret. Vi fick guidad visning av honom i deras ikonkällare. Så vackra, de flesta av dem. Några var rätt udda må jag säga. Riktigt kul att se. Häftigt att han målade också.


Jag chill vid fontänen med holy bible. Rummen till vänster i den bilden är där vi åt. Lektion med Alice. Tredje bilden är på huset vi bodde i. Låg några minuters vacker promenad från klostret.


Vackra ängen, jag och Petter!
Verkligen upplevelserika och minnesfulla dagar på Bose.

Kommentarer
Postat av: emma

åh lina.. se ut som italien blev bra!!!

mysigt..Du going, de va allt ett tag sen.

hur är de? Vi får allt ta en pratstund snart i mobilen.. De ha hänt lite sen sist;)



Kram kram

2011-05-14 @ 17:44:40
Postat av: Lina

A exciting! Emma, vad har hänt, jag vill höra!

Italien var jättebra verkligen! Vilken resa! :)

2011-05-14 @ 18:28:42
URL: http://linafinas.webblogg.se/
Postat av: pappa

Vilka härliga bilder. Verkligen fint.

2011-05-14 @ 20:01:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0