Volleybollträning!

Ikväll har jag varit och tränat volleyboll med Elin och hennes lag!
Tänk att efter fem år skulle jag komma att träna volleyboll på riktigt igen! Jag hade väldigt roligt med övningar som 2-boll och diagonalspel. och ett härligt, gott gäng med tjejer såklart! Sista tiden spelade vi match, med positioner. Haha, det var allt lite virrigt, tur girlsen kunde ha reda både på sig själva och vart jag skulle ta vägen! Jag lärde mig endel om det må jag säga, kom ändå mer till insikt hur det hänger ihop med positionerna och sådär. Även att det fortfarande är en vetenskap i sig. En kul kväll med träning och skratt!
Nu är jag dessutom ännu mer taggad för Folkhögskole RM i volleyboll nästa vecka! Hinner jag imån ska jag träna volley här i skolans hall! Jag fick återanvända mina knäskydd igen, det var allt nice! Tur jag tog med dem hit. :)

The Bibles.
Volleybollaget på Hjälmaredscupen i höstas.

Annars är allt fint! Det är så gött att vi kommit igång redigt med skolan igen. Idag har vi hållt våra tal för varandra i halvklass. Jag snacka om tillit. Vi har också börjat förbereda för Öppet Hus den 9 april. Vi har läst texter, fått bra diskussioner, undervisning, bön, andakter. Promenader, löpning, mer volleyboll. Samtal, tekvällar.

Nu är det snart dags att sova. Ska skriva dagboken, och läsa lite i min nylånade bok
Om Godhet och varför den gör all skillnad i världen.
Skriven av Desmond Tutu och Mpho Tutu. En väldigt god bok!

Kommentarer
Postat av: christin

Kul att gå på en volleyboll träning!!! Funderar på arr börja spela till hösten igen :)

2011-03-18 @ 17:40:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0