Flöjten och klarinetten.

Efter år av väntan har jag ikväll, av bortglömd längtan, äntligen spelat tvärflöjt. Spelat och spelat.. det tog ett tag att ens få redigt ljud ur den. Det är Elina som har med sin ända från Norrland. När jag i lill-trean skulle börja spela ett instrument (efter en avslutad fiolkarriär) valde jag tvärflöjt i första, och klarinett i andra hand. Jag är dock glad att jag fick klarinettvalet och höll i den i 6,5 år. Den var starkt ogillad den sista tiden(!) Men efter att ha hört Elina spela Du är en bön på sin tvärflöjt är jag serri taggad att ta hit min klarinett!
Jag och Elina ska ha konsert i kapellet. Jag har ju inte spelat på fem år, det jag glömt ska övas upp. 

Jag spelar spanien på Elinas fina flöjt.

Kommentarer
Postat av: Maggan

Vad härligt Lina att du längtar efter din klarinett, hade nästan glömt bort att du spelat!

2011-04-01 @ 09:47:48
Postat av: Lisa

Klarinetten, ja.

Jag kanske ska ta upp mitt blockflöjts-spelande. Hehe.

2011-04-01 @ 11:01:31
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/
Postat av: Lina

Ja, det är faktiskt härligt Maggan! Jag är så grymt förvånad över den tanken. :)



Lisa, kommer du ihåg vår duett med klariett och blockflöjt. Så lojt, ljuden passade ju inte ihop nånstans.

2011-04-01 @ 12:56:04
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0