привет

Idag fick jag ett vykort på posten. Ett vykort där inledningen låter.
"Hej Lina! Vi skickar en hälsning från ett stort, märkligt kyligt och grått Ryssland."

Första, och vem vet, kanske enda vykortet jag fått och kommer få från Ryssland. Jag har inte blivit speciellt stark i tanken att åka dit iallafall. Det verkar ju som sagt mest grått...

Tack Lisa och Victor! Gött ni hade det så bra!

Jag börjar fundera vad Victor har för inflytande på Lisa när de kollat två fotbollsmatcher inom en vecka! Varav en Europe League. Käre tid, vart är vi på väg. Fotbollen kommer närmre och närmre.

привет är ryska ordet för hej!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Priviat, uttalas det. :)

Så nu kan du gå runt och säga det om du vill. Hehe.

Och "tack" heter "spatsiba".

2011-03-22 @ 09:07:44
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/
Postat av: Victor

Eller "patsiba", om man känner sig tillräckligt inne i det för att använda slang.

Det sensationella är att Lisa gick med fullt frivilligt på matcherna. Då var det svårare att få med henne till Moskva!

Varsågod förresten :)

2011-03-22 @ 10:47:38
Postat av: Lina

Haha, tack ni för de ryska orden må jag säga. Ska lära in dem, vem vet när de kan komma till användning. Kan impa på Slava när han kommer till sverige igen. Han är ju den ende ryssen jag känner till så personligen.. ;)



What. det är coolt det du lyckas med Victor. Du kan bilda klubb med Petter här. "Vi som omvänt systrarna Sandström". gällande fotboll då..

Ses på torsdag! Tagga volleyboll!

2011-03-22 @ 19:05:32
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0