Bygg huset på en stadig grund.

Det händer så mycker hela tiden att jag nästan aldrig sitter vid datan längre. Dagarna fylls av lektioner, samtal, träning, promenader, food, andakter, övningar. Lite allt möjligt bra! Zumba och core också! Just nu har jag endel funderingar på sommaren om jobb och sådära. Ska jag till fjälls eller jobba hemma i Värnamo. Kommit på att det inte är så mycket att fundera över förrens jag får svar om det blir något jobb eller ej. Det är gött då jag kommer till insikt. I morse fick vi i uppgift att skriva ett brev till Gud om våra funderingar, tankar, oro och tacksamhetsämnen. Det var allt nice. Även att Gud redan vet allt jag funderar på så är det skönt för mig själv att få ner det på ett papper, och det hjälper mig att sortera lite. och att verkligen ge bort det för en stund. Vad är det egentligen som är viktigast för mig? Vad är mina drömmar, vart vill jag komma och ta vägen. Vart vill jag landa.
Viktigt är iallafall att jag bygger mitt liv på en stadig grund, som håller.

Bygg inte hus på en sandig strand, bygg inte hus på grus.
Kanske verkar det okej, men en dag du ångrar dig,
du får bygga huset en gång till.
Du måste bygga huset på ett berg.
På en stadig grund som inte rubbar sig,
så när stormen piskar på har du frid i huset ändå.


Våren är här med sol och fågelkvitter.

Kommentarer
Postat av: Christin

Tycker absolut att du ska sommarjobba i Värnamo!!!! Vill umgås med dig i sommar :)

2011-03-30 @ 17:14:16
URL: http://smalandspinglan.blogg.se/
Postat av: Maggan

Vad klokt du tänker goa Lina!

2011-03-30 @ 23:57:47
Postat av: Lina

Christin, jag vill umgås med dig också såklart. Jag har sökt i Värnamo med. :)



Tack Maggan, det är gött när tankarna kan bli mer klara.

2011-03-31 @ 22:55:07
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0