Sommar.

Hälsning från ett soligt Jönköping. Jag och Emma har precis avnjutit goda grahamsscones med solroskärnor i ett mysigt tea party. Gör en visit här tills i morgon, kul att träffa min fina vän igen! I morgon ska vi på nationaldagsfrukost till en kompis till Emma.

Torsdags till idag var jag som berättat i Petters stuga. Riktigt härliga dagar! Vi fiskade en massa och jag fick iallafall 6 abborrar! Kul! Igår cyklade vi på utflykt längs Göta kanal. Skratt. bada. promenera. fika. plocka blommor. Besök vid Brunneby musteri. Vi har chillat på bryggan som tog oss och 5 pers till att få i. Igår bakade vi scones till kvällsfika. Insett att jag bakar scones i princip varje vecka, inte bara en gång heller... I sken av att beskåde olika fiskedrag i järnaffären i Borensberg lyssnade vi på äkta östgötadialekt. Hemskt. Igår var vi allihopa ute på kvällstur med båten. Åh, det var fantastiskt. Solnedgången, fiskar som slog, näckrosor. Åh, jag njuter av sommarens ankomst.

Kommentarer
Postat av: pappa

Härligt Lina att du fick några fiskar. Fint att cykla utmed kanalen.

2011-06-06 @ 08:34:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0