Regn, blixtrar och picknick.

Detta regn och åskväder som vi haft idag har minsann varit rejält. Jag såg min största sverigeblixt, och jag var nästan orolig att bli träffad. Christin kom hit idag, hon kom hem till Värnamo igår kväll. Laddade för en mysig picknick åkte jag, Christin och Lisa till Apladalen. Lagom tills vi parkerat bilen öppnade sig himlen och regnet vräkte ner. Vi körde till en annan parkering för att komma lite närmre Prästgården. Regnet blev dock ännu starkare så vi satt kvar i bilen, som blev mer och mer kvav och varm. Christin fick en ypperlig idé att fara upp till Hamburger hill, till fikaborden där. De under tak. Vi tog ett varv, jag sprang ut för att titta om det var någolunda torrt iallafall. Vilket det såklart inte var. När jag väl stod där sken himlen upp av en kraftig blixt. jag ogillar dem starkt så i halvpanik sätter jag mig ner på huk, om blixten mot förmodan skulle krypa sig in var jag då inte högst i området..

Det blev ingen picknick i Apladalen.

Det var som sagt blött även på Hamburger hill och i brist på torra picknickplatser åkte vi hem till altanen där vi åt vår couscoussallad och melon.

Kommentarer
Postat av: emma

wie!!!

härligt tjejer

åh ja vill också vara med.. spara lite sallad tills ja kommer hem på lördag.. puss och kram

2011-06-08 @ 08:28:18
Postat av: Maggan

Vad ni verkar ha det mysigt tillsammans!

2011-06-08 @ 08:57:55
Postat av: Frida

haha, tänk vad vädret kan vara lömskt! lät i alla fall härligt att picknicka på altanen med :) pösssss fina du

2011-06-08 @ 09:54:25
Postat av: Lisa

Det var ju verkligen trevligt.

Och en liten bultur i värnamo med omnejd är ju aldrig fel. Hehe.

2011-06-08 @ 09:59:03
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/
Postat av: Lisa

solglasögon känns la i och för sig en aning överskattat under omständigheterna?

2011-06-08 @ 09:59:48
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0