مرحبا من اريك!

(Hej från Eric! på arabiska)
.
Nu har jag just pratat med min käre bror! Först på facebookchatten och sen i telefon. Åh, så roligt att höra från honom!! Han har varit nere i Afghanistan sen den 25:e maj. Han har det bra och läget är lugnt. Tidsskillnaden är 2,5 timme + från Sverige. (Smålojt med den där halva timmen!) Eric ska snart träna -springa på löpband. Säkerhetsmässigt kan de inte springa i staden.
.
Han knäckte några fördomar för mig med att säga:
"det finns en del flickskolor här också;)
och alla går inte runt i burka."

Här är en annan del av konversationen på chatten.
.
Det känns verkligen skönt att höra från Eric. Jag postade dessutom ett brev till honom idag. Ett brev som jag hållt på att skriva i en vecka. Blev 6 A4 sidor och 7 foton. Vet själv hur kul det var att få post ner till Australien. Även att man vet om att familj och vänner hemma tänker på en, är det alltid skönt med en mer konkret påminnelse då och då. Hör bara av er om ni vill ha hans adress!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag tar gärna adressen. ;)

2011-06-09 @ 21:45:12
URL: http://lisaeskapader.blogg.se/
Postat av: Lina

Okej, vill du ha den på mail eller ska jag visa dig vart vi har adressen upphängd? ;)

2011-06-10 @ 01:33:36
URL: http://linafinas.webblogg.se/
Postat av: Maggan

Kul att du har så fin kontakt med din käre bror. Angående fördomar har vi nog, lite till mans, en hel del fördomar vi borde göra oss av med, eller?

2011-06-10 @ 10:32:12
Postat av: Lisa

skicka det gärna på mailen.

2011-06-10 @ 12:38:08
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0