Hej Hjälmared!

Hej! Ett riktigt fint jullov tog sitt slut och igår åkte jag tillbaka till Hjälmared! 
Söndag: Efter en lugn sconesmorgon upptäckte jag till min förskräckelse att nycklarna till rummet på Hjälmared inte låg i resväskan som jag trodde. Hrm hrm, vart kunde de nu vara då? Jag letade i hela hela huset. Till och med nere på vallarbänken och i kastrullskåpet. Familjen blev involverade och paniken blev större då jag verkligen inte kunde finna dem. Sara som redan befann sig på skolan fick kika in genom den låsta dörren till Smedjevinden, utan framgång. Jag fick numrena till vaktisarna, men de svarade inte när jag ringde. Jag leta och leta hemma. =/ tillslut kl. 14,45 hade Frida kommit hem till Smedjevinden. och det var med stor glädje och lättnad för mig som hon berätta att mina nycklar vilade tryggt i min lilla låda ute vårt kök. Samtidigt som nyckelletandet ägde rum skulle jag ju naturligtvis packa också. Packa som jag alltid säger stort Hurra! till. Not. Men jag fick med det mesta. Alla kläder (som jag såklart inte alls använt hälften av) skidor, träningskläder, väskor, skor, bönor och lite mat. Mmm allt med andra ord. Glömde dock min kam i size onaturligt stor, det svarta linnet jag saknat hela hösten och sist en otroligt vacker groda som jag fick i gåva av Christin. Rackans, den skulle vara pricket över i:et i mitt rum.
.
I natt vaknade jag med en läskig upptäckt. Jag vaknade i tron att jag var hemma i mitt rum i Värnamo (helt på serri) men jag kunde verkligen inte förstå hur rummet var. Jag trodde att jag såg spegelvänt. Vad hde tagit åt min syn!? Så jag börja helt nyvaken och förvirrad känna på väggarna att de faktiskt var där de såg ut att vara. Snedtaket var där, fönstret var där. Men vart var i hela friden var jag nånstans. Jo, det gick upp för mig att jag var på mitt rum på Smedjevinden.
.
Idag är jag lite irrig i huvudet. Kanske är att det känns ovanligt att vara tillbaka när man varit hemma så pass länge. Visst 2,5 veckor är inte alls lång tid. Men det känns ju som det.
I em ska vi ha körövning (ny grej) sen ska jag och Elina ut och springa. O vad jag längtar!
Jag måste ut i friska luften och träna. In med syre och bort med det irriga huvet.
.
Annars är det bra. Det är kul att komma igång igen och träffa kompisarna. :)
Petter är sjuk så jag hoppas han kommer tillbaka idag!

Kommentarer
Postat av: Christin

hur kunde du glömma grodan :( du få be din mor att skicka den? :) Helt serri ;)

2011-01-10 @ 14:05:09
Postat av: pappa

Konstig kännsla att vakna och känna så. Men var är jag?

2011-01-10 @ 16:48:06
Postat av: Lina

Jaa, jag hade det stressigt igår =/ å typiskt glömde jag den! Haha, helt serri ;)



Riktigt läskigt det var att vakna sådär!

2011-01-10 @ 22:29:49
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0