Fotbollscoolt!

Åh, jag är så glad för Marcus Hellner och Emil Jönsson!! SKIDOR!

Igår kväll var jag med om antagligen den hittills största fotbollshändelse i mitt liv.
Fjällstugan här i Jönköping tillsammans med IF Hallby fotboll hade bjudit in självaste
Erik Hamrén att hålla föredrag. Två timmar av kloka ord och härliga skratt! När jag fick höra att han skulle komma till Fjällstugan visste jag inte ens vem denna mannen var. Jag visste inte ens att han fanns.. Det som har förvånat mig, är att av de få jag talat om det för, att hälften av dem inte heller visste vem han var. Sådana som t.o.m. är (var) betydligt mer fotbollsinsatta än jag. För att ni ska hänga med ska jag tala om att det är Svenska fotbollslandslagets förbundskapten som var och föresläste. För några månader sedan skulle jag inte alls tycka att det här var häftigt. Inte mer häftigt än "okej, det är fotbollsförbundskaptenen.. coolt.." Men nu har jag ju på något konstigt sätt fått känslor för fotboll. Så nu inser jag att det här, en kväll med Hamrén var riktigt coolt! och tänk att det är det!
Hamrén hade mycket klokt på sitt hjärta. Så mycket att min inställning till en fotbollsförbundskapten (Iallafall Hamrén) bara är positiv. Utan att citera Jesus använder sig Hamrén av den gyllene regeln. Matt 7:12. Han pratade huvudsakligen om ledarskap. (Själv tycker jag det ordet låter lite torrt och tråkigt..) Men inom det pratade han b.la. om

-kommunikation.
-inställning och det mentala. 
-Han citerade Søren Aabye Kierkegaard -Att våga är att förlora fotfästet en stund. Att inte våga är att förlora sig själv. 
-Sätta mål kan vara enkelt, men sen att och hur man ska nå upp till målen. 
-Han berättade om hur han lagade frukost till brassarna i Örgryte.
-Hur landslaget börjar sina träningar med dans moves!
-Vi fick öva lagkänsla och skrika heja!

Tänka sig att det nästan bara är i fotbollssammanhang jag använder ordet coolt så mycket som jag gör. Vad har fotbollens värld för utbud av adjektiv egentligen?

Hur som haver, en riktigt lyckad kväll!

 

Erik Hamrén in action.


Erik och jag!!!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Vad härligt Lina att du lärt känna denne Hamrén! Skulle varit trevligt att lyssna till honom om ledarskap, många kloka ord förstår jag.

2011-02-25 @ 09:34:41
Postat av: Sofia

Det där är status Lina. Att stå bredvid Hamrén! Han e bra!

2011-02-25 @ 09:34:49
URL: http://esbjornsson.blogg.se/
Postat av: Petter

Vackert! Sicken idol bild! den får du rama in å sätta upp på rummet :D

2011-02-25 @ 11:42:14
Postat av: pappa

Givande kväll förstår jag Lina. Vilken härlig bild också.

2011-02-25 @ 12:42:13
Postat av: Christin

Tufft! Hur du har kunnat missa att han är Sveriges förbundskapten förstår jag dock inte ;)

2011-02-25 @ 14:00:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0