Fotboll.

Ska börja med att säga att det här känns väldigt märkligt. Trodde aldrig jag skulle sätta titeln fotboll på ett inlägg.

Så kom dock den dagen. Fotboll. Ni som känner mig vet att jag inte spelar fotboll. Jag kan inget om fotboll, och jag är över huvud taget inte alls intresserad av fotboll.

Men sanningen kryper i fatt mig. Visst att man påverkas av sina kompisar här på skolan på väldigt många sätt. Jag börjar svänga på dialekten då jag snackar med skånevännerna. Jag använder ord och böjningar jag aldrig vetat om. Med mycket mera.
Något jag inte trodde att jag skulle påverkas speciellt av är det här med fotbollen.
Men, hör och häpna. Jag är sedan, typ november, ett fan av Arsenal. (mer wanna be Arsenalfan till Zacke.) men helt serri har jag lärt mig massor av saker under hösten. och det är kul!
Messi är en spelare i Barcelona. Han har nummer 10, är kvick och snabb, och för att citera Petter -har hår som man knappt kan kalla frisyr. Jag har sedan jag började här i augusti tittat på två, möjligtvis tre hela fotbollsmatcher. Jämfört med en match sedan innan.
På sportlovet gäller det, då är det match mellan Arsenal och Barcelona. Jag och Zacke mot Petter.. då ska jag ha på mig mina Arsenal-strumpor och Arsenal slipover. (kläder jag haft sedan innan, i Arsenals röd-vidrandiga utformning. Där av begreppet som mina Arsenalkläder).
Zacke utbrast till Petter i ett fotbollssammanhang i höstas: Men! vart har hon (jag) varit hela livet!???
Ja, inte på fotbollsplanen iallafall.

Fotbollstisdag är ett helt nytt begrepp i mitt liv.
Tisdag 1. 25 januari. Jag känner en liten positiv känsla till att börja fotbollisera sig. Medan de andra spelar match på halvplan (jag vågar inte attenda, kommit in på halvengelska nu igen) kickar jag runt med en fotboll. 12 kickar. årsrekord.

Tisdag 2. 1 februari. Petter påminner mig att det är fotbollstisdag. Ja, just det ja! Taggad. Kändes speciellt att säga att jag ska till hallen för att kicka med fotbollen. För det är just så min plan var. Att kicka för att lära känna bollen och få en connection till den. Efter lite passar med Emma och Petter övertalas jag dock att joyna matchen (helplan) Medan jag springer runt känner mig lite som en vilsen fågel. Jag tycker det är svårt att veta vart jag ska vara och sådär. Men det gick riktigt bra! Efter 25 minuter kände jag att det fick räcka för den här gången. Upp till skolans gym och drog i gummibanden, go ski!

Målet med mina fotbollstisdagar är att jag i framtiden inte ska vara avskräckt så fort det är dags att spela fotboll i olika sammanhang. och att såklart ha roliga och lärorika tisdagskvällar här på skolan. :)

Under min praktik v.8 kommer jag att vara med om något fotbollscoolt.
Ni får vänta med spänning! :)
Spelar Norge fotboll? Det frågade jag förra veckan, och ja, det gör de. (jag som har en infasad bild av norrmän att de bara åker skidor och äventyrar).

Jag trivs dock bäst i skogen. Heja!




Kommentarer
Postat av: pappa

Tänk så det kan gå Lina. Men skogen är bäst. Fin liten sammanfatning av två tisdagskvällar.

2011-02-02 @ 09:35:23
Postat av: Maggan

Ja det är härligt att göra nya upptäckter i livet!

2011-02-02 @ 11:15:33
Postat av: Lina

Ja tänk som det kan bli. Det är kul att vidga sina vyer :)

2011-02-02 @ 12:57:43
URL: http://linafinas.webblogg.se/
Postat av: julia

fotbollsbruden nr 1! ;)

2011-02-02 @ 14:31:25
URL: http://bjorkro.blogg.se/
Postat av: Petter

hahaha! ett underbart inlägg Lina! :) "vara med om något fotbollscoolt" HAHAHA!! vilket fantastiskt uttryck :D

2011-02-02 @ 14:42:44
Postat av: Lina

Haha Julia då. ;)



Haha tack Petter, du vet ju vad det fotbollscoola är iallafall! Det är sannerligen coolt! ;D

2011-02-02 @ 18:08:06
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0