Lucia

Lucia är så otroligt fint och mysigt tycker jag. I em/kväll var jag, mamma och pappa i en fullsatt Missionskyrka här i Värnamo på Luciafirande. Livslust, Stämbanden och SMUlorna som utgjorde tärnor och gossar var tillsammans 160 personer. (tänk egentligen så häftigt att vi har så många ungdomar här i Värnamo och runt omkring som vill sjunga och sprida Guds kärlek. Så välsignat. Jag blir så glad!) Det var så maffigt med så stort tåg, ljus och sång. Kommer själv ihåg många gånger jag gått lucia på alla olika ställen. Och framförallt då med Livslust i kyrkan, är ju så otroligt roligt och häftig känsla. På tal om det är detta faktiskt första gången sen jag vet inte när som jag inte är med i något luciatåg.. Jag och Lisa gick ju till och med lucia i Svenska kyrkan i Melbourne. Stora insatser där av diktläsningar också. Och ett skrattanfall á la Lina, Lisa när jag sjöng upp i stället för ner på luciasången. Småpinsamt haha. På Hjälmared hade vi också ett mysigt litet luciafölje. Luciamorgon i aulan, och efter gick vi runt och serverade resten av skolans lärare och elever på fika i Oasen. Hur mysigt är det inte. Jag ryser av minnena.

Kommentarer
Postat av: christin

Lucia med livslust är något specielt, så vackert och mysigt! Ser framemot att gå på julkonserten på lördag :)

2011-12-12 @ 11:19:21
URL: http://smalandspinglan.blogg.se/
Postat av: Lina

Ja, visst är det! Snart kommer du hem Christin :) och lördag blir riktigt mysigt!

2011-12-12 @ 22:19:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0