Tisdag 7 september.

Hajkplanering i våra grupper på förmiddagen så vi var fria att lägga upp det själva på bästa sätt.

Och hur gjorde man då?
Jo, man (jag och Elin) gick upp kl. 7,40 och slängde ihop en sconesdeg. Kl. 8,15 gick vi på morgonandakt i kapellet, och efter detta bjöd vi våra vänner i matgruppen, Simon och Oskar på te och scones i väntan på ett möte med husmor Gerd.

Därefter, kl. 10,30 till 12 hade vi orientering med klassen, ungefär vid Hjortgården. Jag ledde en grupp och Björn den andra. Vi var väldigt duktiga i mitt team måste jag säga :)

Lunch fick vi tillaga själva idag! Vi hade matkration med kostlärarinnan Lina. Vi gick ner till sjön och lagade mat på 6 stormkök. Det blev Mexikanskt Fjällmos, Stekpannebröd, Bönsalsa och en Panaeng Curry med tofu och risnudlar. Åh, detta var verkligen roligt!

Vi slutade kl. 14,30 sedan stack jag ut på ett långpass på rullisarna. 1 h och 42 min, runt hela stan. Tur det inte är kanothajk denna veckan. Hade jag fått slita extra hårt med paddeln! ;)

Ikväll blir det Idol och sedan andakt i kapellet.
Imån börjar vi dagen med ett kanotpass, ska få lära oss ett sista paddeltag, exciting ;)

Jag har förresten skrivit en dikt nu ikväll, det ni. Jag, en dikt! Jag har överträffat mig själv! Det känns härligt bra! :) :)


Kommentarer
Postat av: emma k

Roligt att höra..

Låter som om du ha det hur bra som helst.

Duktig du är som både orientera och åker rullskidor samma dag. Är alla dina klasskompisar lika idrottsfixerade och huttiga som du.. Värt en APPLÅD!! BRAVO!!!



Själv har ja varit i skolan mellan 8- 15, kom hem och pluggade, ikväll har Hanna (från Bibel äventyr) varit här, Vi ha ätit och planerat Nying ihop. Jag är Nyingledare på fjällstugan i höst. Sen blev det idol.

Nu har ja städat, fixat matlåda. Nu blir de sängen.

I helgen ska ja på maskerad och ha ingen fantasi över va ja ska klä ut mig till, hjälp mig det är sagotema.

Vi får prata på telefon snart, skype!!

Förlåt om ja lät kort på telefonen,,, vill prata mer med dig..

PUSS OCH KRAM

2010-09-07 @ 21:59:51
Postat av: Lina

Hej Emma! :) Härligt du har det bra! Alltid skoj med besök sådär :) Å maskerad, du kan ju alltid vara ett busigt litet troll! :) puss!

2010-09-09 @ 16:11:44
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0