Lång-DM.

Idag sprang jag, pappa och många andra distriktsmästerskap i långdistans utanför Mönsterås.
Det blev en lång dag då vi åkte buss från Värnamo kl. 7,15 och kom hem igen
kl. 17,15.
Långt var det också ute i skogen ;) Min bana var 8 km uppdelad på två olika slingor. Efter 4,5 km hade D/H21 varvning vid målet och då också kartbyte. Det var kul!
Dels med folk som hejar, speakern som kommenterar och sen att det inte känns lika långt när man får en ny bana :)
Det var riktigt fint i skogen utanför Mönsterås idag! Härliga, öppna berghällar och coola stup! Men också något brötigt hygge och grönområde.
.
Jag missade på tredje sista 3,5 minut annars nästan ingenting. Riktigt rolig orientering! :) Hade lite oflyt med sekunderna, kom 5:a och hade 44 sekunder upp till ett brons.
.
Pappa, han är dock otrolig detta DM-år. Go for Grand Slam pappi! Idag tog han sitt fjärde DM-guld. Alla som hittills gått att ta. Vi väntar med spänning inför ultralång-DM söndagen den 7:e november.
Mitt pris! "Svenska Urskogar"! Kommer bli intressant läsning på små testunder..
.
Hey pap!
-
Valvaka och valfika med pappa, detta är ju alltför spännande och nervöst!
Mamma och Lisa är och räknar röster på Libanongården.

Kommentarer
Postat av: Emma K

Tja

Gött med långhelg..



Ja hade också en toppenhelg. Läs mer på bloggen;)

Nu tentapluggar jag och slappa samtidigt.. haha

Tenta onsdag sen redovisning fredag sen ledig helg och Värnamo..

Det blir bröllop med mera:)



Vi hörs och ses, puss

2010-09-20 @ 15:50:48
URL: http://http:/
Postat av: Lisa

Än så länge är pappa obesegrad! Härligt.



Du var ju också jätteduktig, Lina. Kul att det gick bra. Åtta kilometer är inte fy skam.

2010-09-20 @ 16:43:32
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej Emma!

Ja, vilken skojig helg du måste haft! :) Mossar och hästar, härligt!



Ja Lill, pappa är ju grym. Han sa att männen i klassen han aldrig pratat med innan kommer fram för en pratstund nu. hehe. Respekt!

Tack Lisa :) Jag är väldigt nöjd och det var verkligen skoj!

2010-09-21 @ 09:51:31
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0