Miss happy på 25-manna 2010..

25-mannahelg i Stockholm. I fredags åkte jag tåg till Jönköping, sedan väntade bussen och laget från Smålandsstenar där, och vi började vår resa till huvudstaden.
Bodde gjorde vi i Arlanda i ett ombyggt jumbojet som nu verkar som vandrarhem. Haha, sicken idé. Kändes som man befann sig i en färja när vi var där inne. wow ;)

Igår var det en härlig solig höstdag med stafett! 25 personer i varje lag. och sammanlagt var det 300 någonting. Vår försteman sprang verkligen bra! Han kom in som 45:a! Jag och tre tjejer (jag, en äldre tjej, och två i mammas ålder). Vi sprang sträcka nummer 3. En damsträcka med 4 olika sträckningar. Banan var 3,6 km. Massa småhöjder och mossar.. klurigt lurigt. Men det var kul och riktigt fint! "Riktig drömterräng!" som Calle kallar det. Seriöst, kartan bestod av tre färger, vit-skog, blått -mossar, små bruna sträck -höjder.

Linus, Hampus, Axel och en kille till sprang bra på sina sträckor. Senare, sträcka 23 hände dock det som inte skulle hända. En i laget var (antagligen) lite för stressad, han sprang iväg från kontrollen innan stämpeln tog, och vi blev därmed diskade.
Vi kunde iallafall fullfölja alla sträckor ändå.  
 
Hampus, Mikael och Linus. I väntan på att Tore ska springa i mål på sista sträckan.


Upploppet.

Kvällen var ju festlig. Tävlingen lämnade vi kl. 17, 30. Därefter bar det av till Kilsta food! (och en snabbrunda till Clas Ohlson!! Aaaa!) Axel skulle införskaffa en HDMI-kabel. Jo, nu vet jag både vad det och leder är. Vi skulle ju koppla in hans dator i tv:n på vårt flyg, men vi fick inte ihop hur man gjorde haha. Kollade iallafall en annan film som gick på tv:n. Innan mannen som började sitt arbetspass kl 22,30 kom upp och hjälpte oss :P) Jag och 6 smålandsstenarkillar i en svit på ett jumbojet. Kära nån vad jag skrattade. Haha!

Den här liksom!
Deras förstafras till en tjej för att veta om hon är något att satsa på..:
"Äger ni någon mark?"

Hahaha, de är humor! (uttryck från dem tom) De är allt härliga, men ni ska höra min dialekt när jag är med dem. Aaa, panik! :P

Idag har vi sprungit individuellt. Å jag i D21 elit. Kära nån tänkte jag först. Men det var verkligen roligt!! Banan var superskoj, terrängen var fin och orienteringen gick också bra. Missade tyvärr tredj (erkänn det ordet ser lustigt ut!) sista några minuter, och näst sista. Men till sista och spurten var jag snabb, som vanligt ;) Lerigt upplopp, skoj det! Märkligt hur terrängen kan skilja så mycket mellan idag och igår. Kommer ni hit ska ni får se kartorna. (och nu känner jag hur ni alla vill komma direkt, hehe).


Hampus. Sån fin bild!


Elit ;)

Hem åkte jag med Skogshjortarna. OL-klubben i Alingsås. Visste ni att de har längre från Alingsås till Stockholm, än vad vi har från Värnamo-Sthlm, förresten? 
Det blev en skojig resa med frågesport. (I hate de röda! haha, seriöst, vem lägger energi på att kunna massa skådespelare som är helt okända för vanliga människor?) Nåväl, Calle och Lars tog hem förstaplaceringarna. Jag och de andra kom delad sen kan man väl säga, hihi ;) :) (känner mig så fjantig av att använda kobinationen "hihi" tror inte jag gått och blivit sån, vad jag nu menar med det, men visst ser det lite lojt ut haha)

Åh jag fick just ett fint smeknamn från en här, miss happy. haha :)

Kommentarer
Postat av: pappa

Verkligen trevlig helg du haft Lina. Härligt att få springa i så fin terräng.

Tummis

2010-10-11 @ 09:09:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0