Lördag, sconesmorgon!

Ett av de bästa sätten, det är nog det bästa faktiskt, att börja sin dag på är att baka och äta scones. (Allra bästa är att först träna och sedan baka scones) Det gjorde jag och mina goa vänner i lördags. Vi gick ner till Lovisa och fick en riktigt bra start på en lugn regndag.

Vi var även ute och gick en sväng utmed sjön, det var skönt. Funderade snabbt på om senaste gången jag använde mina regnkläder var på kanothajken. Kanske? Det är iallfall ett av de bästa regnställ man kan ha!

Hemaftonens tema den här kvällen var Rött. Vi åt potatisgratäng och rostbiff (falafel). Sen gick (höll på att skriva att vi 'for', influeras av norrlänningarna..) vi gick iallafall hem till Björn som bor här i jämte. Där blev det spela spel och äta marängswiss med hemlagad (av frugan) chokladsås. 

Karro, Lovisa, Petter och Julia :)


För Petter fortsatte vi lärandet av att dricka te!


Scones alltså!


Frida och Elin, sött i rött. ;)

Nu måste jag ta tag i getingproblemet i mitt rum. Hej hej!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Skönt att jag kan få moraliskt stöd i Petter, som lär sig dricka te.

2010-10-25 @ 12:29:03
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/
Postat av: Lina

Å du som är pågång med kaffe!? Vad hände där egentligen?

2010-10-25 @ 13:14:10
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0