Första advent.

Första advent. Crazy wow vilken härlig och skrattig dag!

Jag har åkt skidor, 2 varv på golfis, så härlig och så bra det gick! Tror jag satte rekord på banan på mitt andra varv. Dock är batteriet i min klocka slut men känslan brukar ju vara rätt. (okej inte för att detta spelar nån roll. Bara tt kunna åka skidor är ju sinnes underbart!) och att jag kan ta på mig skidorna nedanför vår trapp, och sedan åka ner de ynka metrarna till spåren. Hur coolt är inte det! LIVING THE SKI DREAM!
Drömde förresten mardrömmen i natt, att jag, såhär andra skiddagen, kom till golfbanan för att åka skidor, och så insåg jag att all snö, utan ynka lite, hade töat bort! Det var bara en grön gräsmatta framför mig där jag stod på mina skidor!

Efter mitt skidsafari kom Zacke hit till oss på Smedjevinden :) middag med Zacke och girlsen (Elin och Frida). Kl. 16,40 skjutsade Elins otroligt roliga pappa in oss till city! Där blev det tomteparad så det stod härliga till! Jo, bättre än i Värnamo.

Vi gick förresten fram till brandmännen i förhoppnig, efter mina brandstories om adventskalendrar, att vi skulle gå därifrån med varsin kalender. Men icke då! Här i Alingsås får kidsen klara sig utan dem. Vem ska nu lära dem om bransvett om inte apan Flammy. (Pappa du måste serri ta hit en kalender till mig!)
Elin skulle sälja lotter för volleybollklubben. Elin gick och Tim kom till. En ny cool friend from Hjälmareds cupen. Vi beskådade hela paradhändelsen uppe från ett snöberg! Sicken view ;) Därefter gick vi förbi Elins chokladhjul och köpte varsin lott. Zacke, he rocks på lotteri. Gick därifrån med en påse innehållandes en marsipangris med värsta knorren mina ögon beskådat. En stor mozartkula och en stor "puffat ris-chokladgodis".

Träffade på några av Tims vänner. Till Missionskyrkan för adventsfika :) Roligast att två av dessa friends är vänner till Lisa från SVF. Ringde hem till henne, och blev hon icke förvånad när det var en viss Anton som börja prata med henne i andra änden. haha.
Mysigt fika med goa människor, te, peppisar och lussisar :)

Back till bubblan på Hjälmared, alltid lika trevligt :) Jag, Frida, Zacke, Oscar och Sofia bakade ananaspaj (typ bästa fikat som finns, efter blåbärspaj och lussisar) för vår gode vän och födelsedagsbarn, PETTER! Hurra hurra hurra till honom på sin födelsedag! :D Det var verkligen en fantastiskt härlig kväll, serri. Sen kom några fler av våra fina vänner :) :) Avslutades med annorlunda (läs, hemska) frisyrer på grabbsen. 
Stig Helmer-Martin, raggar-Zacke, spikes-Oscar och skogsmulle-Petter-Simon. Oj oj haha.

Jag har det fantastiskt bra här  <3

Kommentarer
Postat av: Maggan

Ja det är väl att leva skiddrömmen att ha det som du i Hjälmared!

2010-11-29 @ 09:37:52
Postat av: pappa

Fantastiskt härlig dag Lina.

2010-11-29 @ 10:59:34
Postat av: Lina

Ja, det är det sannerligen!

2010-11-29 @ 12:48:56
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0