söndag..... VASALOPPSSÖNDAGEN!!

VASALOPPSSÖNDAGEN började riktigt nice och rätt tidigt oxå för den delen,
med att beskåda en stor triathlon-tävling i Kingscliff. Sen bar det iväg till kyrkan, och efter det iväg för surfing i Coolangatta med Luke!


Simning, cykel, löpning! Go go go!


Luke och sin förstabräda.


Moi, och andrabrädan.


Surfat varje vecka sen han var 12..


Fjärde gången.. haha, men de e kul!

När vi skulle äta lunch stötte vi lite otippat på Chantal, (tjej från church) så vi åt tillsammans alla 3. nice :)
Kvällen bar det iväg till kyrkan igen, å jag åkte tidigare än vanligt av en enda orsak.. att ringa till pappa som är uppe i Sälen! Berga by! Vasaloppsstarten live genom telefon, Sverige-Australien. Det var verkligen något speciellt! Åh! Sjukt vilken känsla!! Jag hörde spikern, helikoptrarna starta, jag hörde vasaloppsLÅTEN! och jag hörde starten Jag hörde till och med skidorna svepa förbi där pappa stod!  Åh, jag log, skrattade och hade glädjetårar. Så häftigt att få höra det sådär! Sen kunde jag inte sluta le alltså, in till mötet. och jag log, och jag log och jag log. Det ville inte gå ner! OJ OJ OJ!!!

Kvällen avslutades på thai-restaurang i Cabarita med Luke, Luke och Chantal. (Många som heter/kallas för Luke alltså). Eller den anslutades inte där, dröjde någon timme tills jag somnade. På med svt-play och vasaloppet! Det visas i allafall utanför Sverige! Wihoo!! Såg från tätens sista 4 km! :D Sen kan man ju följa sina egna favoriter! ;) och damerna förståss.. kl 23,18 min tid slutade dock sändningen. Men bara chansen att se alltså! :D Åh!!!!!!!!!
Det var härligt!!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Visst är det häftigt med all kommunikation vi har möjlighet till!

2010-03-08 @ 14:54:46
Postat av: pappa

Härlig känsla att kunna förmedla detta i live sändning till dig Lina när du är så långt borta. Verkligen häftigt för mig. Idag har jag varit vid Högfjällsspåren och kört 8km spåret 3 varv. Kanon spår och strålande solsken. Imorgon åker vi hem till Värnamo igen.

Tummis från Pappa

2010-03-08 @ 16:39:00
Postat av: kristina

Hej Lina!

Vi följde vasaloppet på tv,det var en spännande spurt.Kul att du kunde höra en del live.

Martina har fått kortet idag.Tack för hälsningen,vi förstår att du har det gott.KRAM från oss.

2010-03-08 @ 17:11:49
Postat av: Lina

Hej Lindmans! :D

Jag såg lite av spurten i repris sen... svt-play hängde sig just i uppgörelsen.. hehe. Härligt kortet kom fram! :D A allt är bra! Verkligen! Jag ringde hem till er kl 7,30 idag tisdag svensk morgon för att hoppas prata lite med er, men ingen som svarade.. =/ Ha det fortsatt bra i Nydala :) Kramar!



Pappa, det låter verkligen härligt med din skidåkning! :D Torsby när jag kommer hem sen! :D Du kommer ihåg!? Inte som Högfjällsspåren, men väl skidåkning! :)



Ja a, det är verkligen häftigt med dagens kommunikation! Tur den finns!

2010-03-09 @ 11:08:23
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0