Härlig helg.

Träffat så härliga vänner här :D (Älskar ordet 'härligt', beskriver så bra vad det är jag menar! :))
Hela dagen igår tillbringade jag tillsammans med tyska aupairen Antnonia! Vet inte när jag skrattat så mycket senast som då! Jag visade Antonia min favorit look-out i Cabarita. Sen fortsatte vi till en liten look-out i Hastings (vi trodde det skulle vara varsta berget, men den var typ på havsnivå! haha) Slutligen kom vi till lilla samhället Pottsville. Alla samhällen är supersmå här! Haha. Så jag har fått Antonia att inse att hon faktiskt bor i stora staden här, Kingscliff! Där har de ju tom en stor mataffär!


Antonia och jag, look-out, Cabarita.

Efter strapatserna i småsamhällena åkte vi hem till mig en sväng och sen körde vi till Kingscliff för coffee (again haha) och scone! På kvällen mötte vi upp med en jättehärlig tjej, Jessica som jag träffade i kyrkan förra söndagen första gången (träffade henne för "ni vet vad (coffee :P) i onsdags innan hon skulle jobba. Vi åt på Noodle Box i Coolangatta, och sen bio i Tweed. Vi såg filmen, Remember me med Robert Pattinson. Rätt bra, men sorgligt slut...


Antonia, Jessica och jag med våra nudlar. :)

Förstår att ni tror att jag dricker kaffe hela tiden, men spara er den förskräckelsen, för det gör jag inte! Dessutom fyller jag halva koppen med mjölk. I och för sig är det ju inte jag som gör kaffet, men jag tar alltid kaffe-latte eller chai-latte. Kul info va? haha. Innan jag väldigt trött åkte hem till mitt lilla hus på kvällen pratade jag med min kära Tinus <3 och en snabbis med Kristina. Härliga familjen i Nydala :)
och du oxå, pappa :)

Igår morse var jag förresten på "every women's breakfast" i Kingscliff. Kyrkan som anordnade. Riktigt trevliga kvinnor här :) Det var frukost och en tjej som var inbjuden att tala. Kul start på dagen!

Idag, söndag var jag i kyrkan på fm. Antonia hängde med idag, kul! Sen var jag hemma å vek endel tvätt.. Em har jag tillbringat i Kingscliff med Antonia och svenska aupairen Elin. Vi skulle "meet for a coffee" men jag höll mig undan den drycken! ;) Vatten passade bättre ;) Strövade runt i Kingscliff några timmar. Nu är jag hemma 45 min och sen ska jag till kyrkan på kvällsmöte. Är riktigt nice där. Jessicas syster ska snacka ikväll, ska bli kul :)

Kommentarer
Postat av: tinus

kollla in mitt namn ;) åh, det var super kul att prata med dig vännen <3 tänker på dig!

2010-03-14 @ 10:58:24
Postat av: Lina

a haha ;) i like it! That's MY name for you, you know! Linus-Tinus <3 tänker på dig med!

2010-03-14 @ 11:14:58
URL: http://linafinas.webblogg.se/
Postat av: Maggan

Visst är det härligt att ta en fika Lina!

2010-03-14 @ 11:38:15
Postat av: pappa

Hej Lina!

Har precis kommit hem efter 6 varv på elljusspåret i Borgen i strålande solsken och kanonfina spår. Skidorna gick som spjut. Klister i fästet och kanonglid. Känns härligt att kunna åka skidor i vår del av Sverige vid den här tiden på året. Har ju snart haft vinter i 1 månad sen vi kom hem.

Att look outer det gillar vi. Då är det alltid något vackert att se.

Kram pappa



2010-03-14 @ 13:06:42
Postat av: pappa

Hej Lina

Har precis kommit hem från skidåkning i Borgen. 6 varv på elljusspåret. Skidorna gick som spjut. Klister i fästet och kanonglid. Har ju nästan haft 1 månads vinter nu sen vi kom hem. Härligt, härligt.

Att look outer gillar vi. Alltid något fint att se.

Kram pappa

2010-03-14 @ 13:14:41
Postat av: Lisa

Hej Lina.

Kvinnofrukost låter mysigt. Och ganska medelålders. Hehe. När jag fick detdära sms:et av dig befann jag mig i pingstkyrkan i Borås. Iallafall. Jag var tvungen att berätta för Micke att du skulle på kvinnofrukost för det bar så himla otippat. Då sa han. det för micke. Det lät så kul, liksom. Då sa han.

'Vaddå? Det var la inget konstigt? Vi ska ha det på BKC snart också.'

Då blev jag förvånad. Och sen när vi gick ut från kyrkan såg jag ett anslag på dörren då de inbjöd till kvinnofrukost.

Haha. :P Det var lite kul.

Förresten. Johan berättade att ni pratat på facebook. :) Vad roligt.

Hoppas du har det toppen.

Puss på dig.

2010-03-14 @ 21:11:28
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/
Postat av: Lina

Ja maggan, det blir mkt fika här haha. Det konstiga är att de inte har någon översättning för just 'fika' är la väldigt typiskt svenskt! Min tyska kompis visste inte va de sa i tyskland för det heller hehe.



Oj, oj, oj pappa!!! Sicken härlig skidrapport!! "gick som spjut. Klister i fästet och kanonglid." Härligt, härligt! Jag är såååååå glad för er skull att ni har så härlig vinter!! :D Look-outen är verkligen härlig. Perfekt att springa till oxå på mina lite längre pass. Är som en härlig belöning när jag kommit fram! :)



Haha, Lisa. Så kul att de skulle ha kvinnofrukost på BKC (jag fattar förkortningen, hehe.) oxå! och hur stor va chansen att det ska va just när du fick mitt sms om det. så kul haha. Det var mest medelålders ja.. men kanske 10 tjejer i min ålder. runt 60 sammanlagt :) Det var mysigt iaf :)



Puss och kram till er! :D

2010-03-14 @ 23:13:34
URL: http://linafinas.webblogg.se/
Postat av: Lisa

Du glömmer att vi såg ett anslag om kvinnofrukost i pingstkyrkan också. 1 minut efter vi fått ditt sms. Hehe. :P

Jag kan tänka mig att det var mysigt. :P

2010-03-15 @ 09:34:12
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0