Surfers! here we go again!

Det är verkligen lyckligt att jag har så många timmars ledig tid när de kära kidsen är i skolan!
Hinner med massa roliga saker, som att köra till Surfers Paradise och träffa mina härliga vänner Hanna, Mikaela och Elin! Wihoo!
Really good day today! Körde hemifrån kl 8,30 och när jag efter en stund trängts färdigt med bilar och vattenpölar anlände till Surfers var kl. 8.30 igen. Hur kan då detta komma sig tänker ni (haha) jo, Surfers ligger i Queensland och Casuarina i New South Wales. och det är en timmes tidsskillnad! Känns så lamt, haha. Är att vi fram till 4 april har sommartid, och de inte.
Först av allt körde jag till min kompis Anna där hon bjöd mig på frukost, nice :) Sen bar det av till kära Starbucks för kaffe med Hanna, Mickan och Elin :) Tänk att det var i Sydney innan jul vi träffades senast. Tiden går verkligen fort! Men verkligen härligt att ses igen! Vi har gjort så mycket sen vi träffades sist! De kom just tillbaka till Surfers efter att ha arbetat på en hästfarm i 3,5 veckor, vilket de gillat :) Efter 1,5 h på starbucks blev det lite affärer och Sushi. :) Inte ätit sushi sen Melbourne så riktigt nice! Och vad passar inte bättre än att sluta där jag, Mickan och Hanna började. Just, sushi :)

Elin, Hanna och Mikaela med varsin Chai-latte. So nice!

Ikväll drog tjejerna vidare med 16 timmar i buss till Sydney. Den 17:e flyger de till Thai för 2 [najsiga] (såg så konstigt ut att skriva niceiga haha.) veckor innan de e back in Sweden om en månad. Can't believe it! Tiden har bestämt sig för att springa!

Live in the moment and make it so beautiful that it will be worth remembering. :)

Kommentarer
Postat av: Katarina

Hello, kul att ni fick ihop det och hann träffas innan Hanna&Co drog vidare till Sydney. Tycker att ni verkar dricka mycket kaffe. Var du en sån kaffe drickare innan du åkte till Australien? Eller är det något speciellt med kaffet i Australien.

Kramar

2010-03-02 @ 13:48:21
Postat av: Lisa

Hej Lina.

Åh. Tänk när vi var i Surfers. Tänk vad längesen det var. Och vad kul vi hade. Starbucks är grejer det.

Jaha. Så du har inte ätit sushi sen i Melbourne? Gött att få äta det igen då, eller? Hehe.

Men lagar du någon mat åt barnen, eller vad har du för arbetsuppgifter?

2010-03-02 @ 20:58:02
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/
Postat av: gunilla

Hej!

Verkligen kul att ni tjejer träffades, nu för tredje gången down under. Starbucks verkar ha en viss dragning. Drack du kaffe innan du kom till Australien? Kram mamma

2010-03-02 @ 21:42:17
Postat av: Lina

Nae! haha. jag drack verkligen inte kaffe innan jag kom till Australien! Men it's nice! :D Dra dock inte förhastade slutsatser att jag blivit beroende också. Aldrig i livet att jag skulle. haha. Men antagligen, det är nåt speciellt med kaffet här i aussi-land ;)



Oui, inte sushi sen melbourne, ett kärt återseende :) Lisa, de hade väldigt många kycklingsushis att välja mellan, du skulle gillat det :) Var där i gallerian, jämte Gloria Jeans you know! Jag hjälper väl mest till att laga maten. Lagat själv typ en gång haha. Kan skriva mer i ett mail till dig. :)



Nu har kidsen åkt till skolan och jag ska springa iväg till gymmet för fitness circuit! :) eller kanske det blir en beach-walk dit.. skönare väder idag :)

2010-03-02 @ 22:12:43
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0