Sydney.

Lördagkvällen den 19:e december anlände jag och Lisa till Australiens största stad, Sydney.
Pappa mötte oss på stationen, och vi hann inte mer än att lägga in väskorna på hotellrummet innan det bar av för att träffa mamma i parken Domain mitt i Sydney. Carols in Domain var verkligen något över det vanliga.
En julkonsert utomhus, och nästan alla 100 000 pers i publiken hade ett levande ljus i handen. Verkligen vackert!
När vi kom dit hade den hållt på ca tre timmar, och den varade ytterligare en timme. Mamma och pappa kom dessutom dit två timmar innan den började, och då tyckte de att de var sena. Vissa hade varit i parken sedan morgonen för att få bra platser. En toppenkväll med mycket julkänslor. :)


Mycket folk med ljus och tomteluvor.
När vi kom dit var det dock mörkt, vilket gjorde det hela ännu mer mysigt.


Pimpade brandbilar i Värnamo kan pappa ta med som idé tills nästa år.. :)


Under våra dagar i Sydney besökte vi såklart de obligatoriska platserna Opera Huset och Harbour Bridge.
Häftigt att se dem i verkligheten ytterligare några gånger.

 
Harbour Bridge.
Opera huset med keramikplattor från Höganäs.



Söndag åkte vi den fina båtfärden (30 min) från Circular Quay till halvön Manly. Vi började med att gå i surfaffärerna där jag äntligen hittade bikinin jag letat efter i både Melbourne och Surfers. Efter vår lunch när vi gick till stranden gick solen typiskt nog i moln.. Jag och mamma tyckte det var skönt att bara ligga och vila på beachen, Lisa skrev några vykort och pappa gick runt och kollade den vackra utsikten, i slutet tog han sig ett dopp och hittade en "jättestor, häftig krabba" som han såklart fotade så han kunde visa oss.


På färjan till Manly




Innan vi åkte till Manly träffade jag Solli från raftingen
i Mission Beach igen! Verkligen roligt :D


Darling Harbour, nice place :)



I Darling Harbour tog jag med familjen till Panncakes on the rocks!




Julstämningen inföll sig på många olika platser.




Tvungen att lägga ut någon av bilderna från King Street.


Kommentarer
Postat av: Lisa

HAHA! Klockrent med pappa som fotade krabban. Så typiskt vår käre far. Eller vad säger du? :)

2010-01-05 @ 13:51:13
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/
Postat av: Lina

Ja haha, typiskt för honom, att han var så grymt imponerad av den oxå. :)

2010-01-06 @ 02:00:29
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0