Surfers Paradise.

Kl. 6 tisdagen den 15:e december flög jag och Lisa till Surfers Paradise på östkusten.
Mamma och Pappa flög samma morgon till Sydney, där vi sedan träffade varandra igen den 19:e.
Väl på flygplatsen blev vi hämtade av min kompis Anna som jag träffade och bodde hos när jag var i Sydney i början av november. också Annas storasyster Elina med dottern Lillia. Hem till Elina och Anna där vi bjöds på frukost. Nice.
Samma dag var vi och badade vid några pooler, där vi också beskådade några som tränade konstsim. Häftigt faktiskt, såg väldigt svårt ut.

På fredagen hyrde jag, Lisa och Anna surfingbrädor. Såg verkligen fram emot en heldag bland vågorna i Surfers. Varken Lisa eller Anna hade testat sina skills på surfingbrädan tidigare så jag agerade instruktör för en stund ;) Till ära för dagen var vågorna extra stora och kom helt oregelbundna från olika håll. Inte det lättaste, men surfade
(läs; stod upp) gjorde vi alla tre mer eller mindre. Verkligen roligt! 
   Efter en stund ute i havet bestämde vi oss för en glasspaus, då upptäckte vi av förskräckelse att inte alla våra väskor var där, min ryggsäck var borta, och därmed också två kameror, en ipod, en mobiltelefon och fem minneskort.. Inte det roligaste. Med den här händelsen försvann också våra lyckor av surfingbrädorna, som vi genast lämnade tillbaka för att istället besöka polisstationen för anmälan. Väl på kvällen när vi var hemma hos Anna ringde Linnea till mig och sa att en äldre man hade ringt henne att han hade hittat min ryggsäck (jag hade Linneas nummer i den). Dagen efter åkte vi och hämtade den. Allt, förutom elektronikgrejerna var kvar. Tur i oturen och man lär sig av sina misstag..

Förutom den här incidenten hade jag och Lisa riktigt roliga dagar i Surfers. Mycket tid på stranden, stan och hos Anna.


Verkligen roligt att träffa Anna igen.
Tacos, fruktsallad, barnen i bullerbyn och naturligtvis.. Starbucks ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0