Kängurur. löpartävling. lucia

Lördagen den 12 december tog jag och Linnea med familjen på en naturupplevelse av högsta nivå.
Lysterfield Park. En ypperlig plats om man vill komma nära kängurur i det fria.
Så kul det var att överraska dem, speciellt med något av det mest australiensiska som finns.



Lisa kom riktigt nära när hon fotade. Den här har ett litet kid
(kallas Joey, all of them) i sin ficka.



Tre timmars sömn två nätter innan för mig, och 48 timmar på resande fot och 10 timmars tidsomställning för pappa var den perfekta uppladdningen för löpartävlingen i Williamstown på luciadagen. hehe.
(Tur en bra uppladdningsvecka med träningen inte sviker en i allafall).
   Jag som brukar tycka att det är tidigt att gå upp inför orienteringstävlingarna, rena sovmorgonarna mot det här. Start redan kl. 8, plus att tävlingen gick på helt andra sidan city resulterade i att det var upp och studsa kl. 5,20.
   Två varv på en 5-km bana utmed havet. Så otroligt fint, och banan var hur rolig och bra psykologisk som helst. Good job!

Jag och pappa sprang, och Linnea, Lisa och mamma gjorde ett riktigt bra jobb som hejarklack.
Linnea sa att Sveriges hejarklackar är kända för sitt hejande och hejarramsor i Australian Open,
så för Linnea, Lisa och mamma var det att ta på sig de svenska tröjorna och börja heja.
Förväntningarna var höga... ;)


Sri Chinmoy Races.
Vi var cirka 300 tävlande den här morgonen.



Lisa och Linnea som hejade med svenska jullåtar. Härligt.




Nöjda och glada :)
Efteråt bjöd de på frukt, pannkakor, mjölk och müsli.




Pappa var nöjd tredjeplatsmedaljör.



Väl hemma igen blev det julbord till uppladdning för luciatåget i svenska kyrkan.
Jag och Lisa joinade det vackra luciatåget, både med sång och versläsning. Verkligen skoj och mysigt.
Roligast av allt var när jag och Lisa fick vårt skrattanfall, inte lättaste att sjunga och skratta samtidigt haha.
Kul hade vi som ni förstår ;D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0