Mot nya äventyr.

Igår var avskedsdagen.
Mamma, pappa och Lisa lämnade australien för tre veckors semester i Thailand, innan de slutligen åker hem till Sverige igen. Tiden går sjukt fort. 7,5 veckor! Kan inte fatta att de vatt här så pass länge.
   Började dagen med en sista löprunda tillsammans med min käre far och mor. "Park-rundan" som mamma så fint kallar den, för att hon tror att jag kallar den för det, vilket jag såklart börjat göra nu då. hehe. Sedan gick vi 4 tjejer och köpte bagels och frukt till deras resa, medan pappa var hemma och gjorde sin havregrynsgröt till oss. Incheckningen av väskorna gick helt problemfritt, trots 15 kg! övervikt haha. Men usch va jobbigt det är med avsked alltså!
   Efter detta åkte jag och Linnea till svensk mark, ikea, potatismos och köttbullar, we like! bättre än avsked.. Men man måste väl skiljas, för att på nytt kunna träffas..




Halvtid i australien, sen bär det hem till mitt käraste småland.

Kan skriva vad jag ska hitta på här nere nu. En vecka i Melbourne, sen den 8:e flyger jag till Gold Coast, östkusten bit söder om Brisbane, typ. där jag ska vara aupair fram till maj. Spännande, roligt, nervöst!
I februari kommer min härliga vän Johanna hit till australien med sin kompis Elina, ska bli underbart att träffas igen! Den 18:e mars flyger Maggan och Lennart hit (Linneas föräldrar). Härligt, härligt! + att jag bara kommer ha 30 min till Anna i Surfers Paradise, that's nice! :)


Kommentarer
Postat av: pappa

Hej Lina.

Visst va det harligt att avsluta vistelsen i AUS med de harliga loprundorna tillsammans. Princes route och parkrundan, grejer det. Sedan har vi ju Heritage trail i Perth. Den var heller inte dalig. Fantastiska upplevelser vi fatt gora tillsammans i familjen. Vandra i Cradle Mountain och cykla pa Rottnest Island. Bara det , harligt, harligt. Ha det nu sa jattebra Lina. Vi tanker pa dig.

Tummis fran pappa mamma och Lisa.

2010-02-03 @ 04:47:16
Postat av: Lina

Hej!! :D

A de va ett härligt avslut. Ja, tänk va många olika rundor och platser vi sprungit på här i australien! Körde intervaller och styrka i Allnutt idag, nice :) Skulle vara kul att ha dig med förståss. Mamma hade jag sprungit med imån på morgonen, parkrundan. Ni får hitta någon nice runda i Thai nu.. Cradle Mountain var något av det bästa på resan, so lovely!! Och Rottnest, love bicycle :) Som lill sa till dig, "cyklist -javisst!" haha. Nu ska jag strax skypa med sara a :) Ta hand om er, dubbeltumme!

2010-02-03 @ 07:16:07
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0