Melbourne -The last day.

Idag är min sista dag i fina Melbourne. Jag har ätit, tränat, cyklat, bloggat.
That's my life just nu haha.
I morgon flyger jag till Gold Coast där jag ska jobba som aupair vilket ska bli väldigt spännande. Ännu ett nytt steg i min livsresa här nere.
Melbourne till ära (my 2:nd home) så ska jag nu göra en liten återblick på resan, och vad som är mest betydelsefullt för mig i staden.

Först och främst, att jag ens kom till Australien (tror jag). Linnea och Adam på Lees st.


Sushi introducerades redan andra kvällen. Rosa och Linnea.
Detta är på shoppingcentret Chaddie (Chadstone) där jag och Linnea ätit sushi många, många gånger. That's nice!


Mycket bak. Bullar, bröd men framförallt...


Scones! Mmmm.


Vi har ätit mat från många delar av vår värld.
Red Curry chicken på Your Thai.


Wanna be japaner. Den hemska bubbliz, mjölk-te äppeldrycken. Haha.


Hattprovning inför Melbourne cup, horse race. 
En redig tjejkväll på Chaddie.


Fete på Linneas skola. St Kilda Primary School.


I Lysterfield Park kan man komma riktigt nära vilda kängurur.


Tullamarine airport.
I morgon gör jag mitt elfte besök där!


Port Melbourne.
Första stället jag och Linnea tog familjen till.


Flinders Street Station. 
Vackra tågstationen man kommer till från McKinnon.


Konstgalleriet. Rätt kul place. Trevliga människor och häftiga konstprylar.
Dessutom har de endel svenska saker där inne. Gustavsberg- och Rörstrandporslin, Designhouse Stockholm,
Brio leksaker. That's cool.


Royal Botanic Gardens.
Där har det blivit tea-tasting, rundvandring, shopping, löpträning, ipodlyssning och bokläsning.


Shrine of Remembrance.
Minnesbyggnad till soldaderna i WW1.


MCG-arena.
Där har jag varit på Cricket mellan Aus och Pakistan. Också publik i Melbourne Marathon.


Svenska kyrkan.
Mysig julbasar, lucia med skrattanfall (hahahaha sjukt kul!!), Svenskt, traditionellt julfirande.

Brighton Beach.
Lite foton för Lisas projektarbete. Bad och löpning en annan gång.


Melbourne Park med Australian Open. Häftigt, häftigt!


State Library of Victoria. En av mina favoriter.


Gröngräset utanför State Library.
Där har det blivit pricken över i:na. Frukt och STARBUCKS! För tillfället päron och Green Tea Frappuccino.


Carlton Gardens. Hittade den färgglada kuben tillslut. :)
(Ser inte ut som rätt bildtext, men det är det.)


Familjen uppe i Eureka. 280 meter högt.


City sett från Eureka.


Aussi grillkväll.
Innebär förrätt med pesto och lax på småkex, potatissallad alt. potatisgratäng, greksallad, grillad känguru, korv och kyckling. Efterrätt med pavlova som är en tårta med marängbotten, grädde och massa, massa frukt uppepå.


De nästkommande bilderna var jag tvungen att ge mig ut på cykeläventyr för.
Kom precis tillbaka nu, tur jag tog träningskläder, so hot!


Det är mellan höjderna. Piiiiip.
Blev lite besviken när jag cyklat hela vägen hit på min Princes Route, och så syns höjderna knappt på kortet. Tvungen att lägga hjälmen så ni ser vart kontrollen skulle suttit. Tillägnar den här till pappa, en mycket rolig, betydelsefull plats haha.


Här har vi den. Mina kära, lilla kontroll.
(Tror knappt den skulle synts om jag la den istället för hjälmen..)


Allnutt park.
Där alla mina träningspass har sina slut.

Sådär ja, tror att det var de flesta av de härliga platserna i Australiens stad no. 1.

Jag vill därmed ge ett speciellt tack till Linnea och Adam att jag fått bo hos er all den här tiden. Underbart hus, och excellenta husvärdar. Jag vill tacka Linnea för allt stöd på olika sätt under min tid här nere. Ett annat tack är till min kära faster Maggan som kommenterar mina inlägg. Jättekul! ;) Jag vill tacka alla ni som läser min blogg utan att kommentera (tur det finns statistik haha). Ett annat stort tack är till mina kära föräldrar och syster som kom ända ner hit för min skull :) Fantastiskt underbart! Jag vill ge ett speciellt tack till alla ni där hemma som har med mig i era tankar, det betyder jättemycket. Ni ska veta att jag tänker på er också!

"-Scouter, stå upp, var redo!" 
"-Alltid redo!"

Vet inte va jag fick det ifrån men yes, jag är redo! hahaha. Flytt imån! :)

Kommentarer
Postat av: Christin

jag kommenterar..haha kryss i taket ;) Vill säga ännu en gång att det va jättekul att prata med dig igår. Tänker på dig! Du kommer få det kanonbra som aupair eller rättare sagt jag vet det =) Pusss på dig <3

2010-02-07 @ 14:04:31
Postat av: Maggan

En gång scout, alltid scout! Nu är du redo att gå vidare i aussieland, lycka till! kram Maggan

2010-02-07 @ 16:03:11
Postat av: Britt

Hej

Lycka Till med nästa upplevelse,har varit kul att följa Dig på alla dina äventyr.Nu är det barnpassning som gäller, blir nog kanon det också.

Kramar Britt

2010-02-07 @ 17:50:13
Postat av: Lina

Hej Britt! Tack sa mycket! Ska strax aka till flygplatsen snart. Hors snart igen, kram Lina

2010-02-08 @ 00:06:27
Postat av: Lina

Hej Maggan! Jajamen! Var val sa jag tankte! Tack sa mycket! Snart kommer ni ocksa! :D kram!

2010-02-08 @ 00:07:52
Postat av: Lina

Christin! Ja haha, nu har du ocksa kommenterat! Verkligen harligt att prata med dig kara van! Puss!

2010-02-08 @ 00:09:19
Postat av: Katarina

Hej LinaFina

Jag brukar läsa din blogg men inte så ofta kommentera. Ska bättra mig. Hoppas att det blir kul att jobba nu. Hanna och tjejerna jobbar på en hästgård bara någon timme från Surfers P. Dom tänkte nog stanna där några veckor i alla fall. Dom har inte någon 3-täckning och ingen dator så det går inte att kommunicera med dom.

Kramar

2010-02-08 @ 14:29:25
Postat av: Lina

Hej Kattis! (Hoppas det är okej smeknamn, brukar säga det hemma på hornaryd hehe :)

Pratade med tjejerna innan de åkte till ranchen :) Vi ska träffas när de kommer tillbaka, ska bli såå kul! :) Oj, oj, varken data eller telefon, hur ska de klara sig haha. kram Lina

2010-02-09 @ 01:04:05
URL: http://linafinas.webblogg.se/
Postat av: pappa

Hej!

Vilken harlig sammanfattning du har gjort Lina. Vilken harlig stad. Tack for mellan.hojderna. Harligt Harligt och loppet i Willamstown. Verkligen skoj att trana och springa tillsammans. GO for it.

Tummis fran pappa.

2010-02-15 @ 15:51:52
Postat av: Gunilla

Hej!

Jag har precis atit frukost, Kennet och Lisa gick upp pa rummet medan jag passar pa att lasa din blogg. Har inte forren nu hunnit lasa den. Verkligen kul sammanfattning. Att titta tillbaka sa och summera gor man ju normalt inte, det kanske man ska gora ibland for att se vad som har hant i livet. Kul att Johanna och hennes kompis kommer och halsa pa. Saklart att du far halsa Hanna, Mikaela och Elin det va sa roligt nar vi traffades. Katarina om du laser detta sa ar vi hemma lordag kvall sa vi kanske kan ga en runda pa sondag. Stor puss och kram Mamma

2010-02-16 @ 04:23:05
Postat av: Lisa

Hej Lina.

Vilken härlig sammanfattning du har gjort! Melbourne är verkligen no.1 i Aussi-land!



Nu har vi kommit tillbaka till hotellet efter en heldag på stan. Jag är verkligen helt slut.

Jag och mamma bestämde oss för att åka upp till 16:e våningen och kolla lite på utsikten. Så där sitter vi nu.



Snart ska vi väl ut på stan igen, tror jag.



Ha det toppen, systeryster. Puss.

2010-02-16 @ 13:15:38
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0