Konsten att glädjas över det lilla.

Fyra kilometer. De sista fyra kilometrarna i herrarnas skidstafett i 4 x 10 kilometer.
Ni anar inte känslan i mig när de sa på sändningen från Vancouver "Efter pausen ska vi se från herrarnas stafett i längdskidåkningen". 
Som ni vet är jag ett stort fan av längdskidåkning. och ända sedan jag lämnade sverige har jag inte haft en skymt av det. En hel säsong kommer gå förbi utan att jag vet nånting, typ.
(förutom Vasaloppet som jag kommer ha stenkoll på! :D)

När mannen i rutan sa att de skulle visa från skidorna blev mitt hjärta alldeles varmt. Hela jag blev fylld av glädje! Skrev i dagboken just då, och det står såhär. " Åh, jag är helt upprymd! De ska visa cross-country skiing från OS nu!!! :D Wihoo! :D :D ÅH SÅ KUL!!! Åh vad härligt att se!! Hemma hade det varit så enkelt och naturligt att kolla på längdskidorna, men här är det inte så!" "Bara känslan av att få se dessa sista km från skidorna var underbar, och så vann Sverige dessutom! :D Wihoo! Go Sweden! Go Norway! Wiho! Wiho! Wiho!"

Låter kanske överdrivet i era öron. haha. Men 4 km räckte för att glädja mig hela dagen! :D

Härliga Hellner!


Sicka grabbar!!! :D

What else have I done today... Jag var inne i Kingscliff för att fylla på mobilen och boka klipptid. Här är det inga långa väntetider, utan jag fick direkt! haha! Sedan hade jag lite mystid med kaffe-latte och min bok som jag läste ut idag. "Has to be a good book!" Sa en man som jobbade där. Vet inte om han hade baktanke att han tyckte jag hade suttit där lite för länge haha. Fast så är ju inte likt män att tänka.. Han var nog bara artig :)
Nu ikväll var jag ute och sprang en snabbis och Jemma cyklade med mig. Peter och Lukas är på gymmet och Bre färgar sitt hår i Coolangatta. So this evening är det jag och Jemma som lagar maten! Det mesta var dock förberett. Butterflied leg of lamb, potatis och körsbärstomater i ugnen. Sen en sallad av roccula (tänk att jag börjat gilla det!) spenat, körsbärstomater och getost.

Hoppas ni har det fint där hemma! :)


Kommentarer
Postat av: Maggan

Visst är det härligt med stafettguldet o allt stämde ju från början till slut. Jag gillar också att sitta på cafe o njuta, visst är det mysigt! Jag var på Starbucks både med kompisarna o själv, när jag var i Peking. Nu ska jag ta en kopp kaffe här hemma o lösa sudoku, sedan blir det "Life Swap" av Jane Green innan jobbet, kram Maggan

2010-02-25 @ 09:43:43
Postat av: Lina

Härligt ja!

Jo, verkligen mysigt. Bara sitta ner i lugn och ro en stund :) Låter som en skön start på dagen för dig :) Jag har bokat flyg till Alice Springs idag! Samma som ni :) Så spännande :) Kram Lina

2010-02-25 @ 09:59:42
URL: http://linafinas.webblogg.se/
Postat av: Katarina

Ja visst är det härligt när Sverige vinner OS guld. Tyvärr gick det ju inte lika bra i hockey idag på morgonen. Visst känner man sig lite extra stolt över Sverige när man själv befinner sig på andra sidan jordklotet. Idag är det grått o mulet o någon plus grad.

2010-02-25 @ 10:50:01
Postat av: Lina

Jo visst gör man! Bara att ingen, absolut ingen annan här bryr sig! Speciellt inte ang längdskidor. På de sändningar jag lyckats se visar de bara från ski-cross och konståkning. Vackert kanske.. :) Här har det oxå varit molnigt och lite regn, men ack så skönt :) På tisdag ska jag träffa dottern din! :D

2010-02-25 @ 11:03:26
URL: http://linafinas.webblogg.se/
Postat av: Pappa

Vilka sträckor de gör grabbarna. Alla 4 gör det Kanon. Härligt Härligt, och vilken avslutning av Hellner. Sedan denna magnifika avslutning av Petter Northug. Perfekt att ha Norge som tvåa.

Skidhälsningar Pappa

SWIX SkiGo

2010-02-25 @ 13:47:41
Postat av: Lisa

OS-Guld är icke att förkasta, alltså. Jag var helt i extas när jag satt och kollade på loppet! :D



Det är verkligen kul att läsa allt ni hittar på. Fortsätt att vara lika pigg på att uppdatera. Jag ska hälsa från Borås-folket. :)

Jag, Pappa och Eric åkte längdskidor igår. Men det var svårvallat, så det gick inte så bra. Men härligt att stå på ett par skidor igen iallafall. Hehe.



Ha det toppen.

Pussåhej.

2010-02-26 @ 10:43:28
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0