Första rediga jobbdagen.. ;)

Spännande med första skoldagen för mig :)
Morgonen funkade kanon med att få iväg kidsen till skolan.
Sen blev det som sagt yoga! Första rediga gången för mig! Trodde det skulle vara hur lugnt och rofyllt som helst, men icke! Var ju värsta jobbigt! Hade jag vatt utan pulsbandet skulle jag garanterat trott jag hade högre puls än jag hade. Är väl att man tränar på ett annat sätt med yogan... Vår ledare var helt sjukt vig, var två gånger jag bara stirrade på henne, kan inte fatta hur man kan vrida kroppen sådär! Helt bak och fram! Efter första passet gick vi till Sandbar, caféet och köpte smoothie, nice. En timme senare var det dags för yoga nummer två. :) Kul att prova passen, och jag kommer garanterat gå nästa vecka :)

Sedan åkte jag och Bre till Kingscliff för att tanka bilen och handla till vår lunch. Hon är verkligen duktig på att laga mat den lilla tösen ;) Kanongod sallad med tuna (kul att jag tänker orden på engelska nu haha) tonfisk, sötpotatis, spenat, sallad, morötter, tomat och nåt mer som jag glömt. Rostade sötmandlar -jammi! (härmar Bre, brukar säga det ordet när hon pratar med sin lilla hund!)
Har ju glömt tala om att jag bor med en hund oxå! Jag liksom haha. Som sagt, Bre: "wanna be hollywoodfru" och pricken över i:et är hennes lilla, svarta hund som heter Prince! Wihoo! hahaha. Är så himla kul när hon leker med honom, "prince (fast då säger hon med i på slutet) prince, price, wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, come to mammi!! wiiiiiiiiiiii" ni kan ju fatta hahahaha. Andra smeknamn hon kallar honom är Chicken man och Chicken head...fattar inte vart hon fått det ifrån haha. 
Jag har 'arbetat' med att hänga upp och ta ner massa massa tvätt. Fattar inte hur mkt tvätt som får plats i maskinen! Kl 16,45 hämtade jag kidsen vid bus stop redo för tennis kl 16,15. Undertiden de har tennis gör jag inte så mkt, satt och läste min bok... Bre ringde och frågade om jag ville gå på Body Combat efter tennisen, å de e klart jag vill!! Var på samma ställe, gymmet. Body combat var typ boxing arobics eller nåt liknande. Vi hade inga handskar och grejer. Men jättekul! :D Har haft träningskläderna på mig från kl 8,20 till 20,20. oj, haha. 12 timmar precis. Konstiga med folket i Australien är att de inte duschar när de tränat, utan antingen duschar de på morgonen efter, eller flera, flera timmar efteråt. Förstår mig inte på det alltså!

Av det här låter det ju inte som jag jobbar nånting! haha. Jag och Bre har lagat middagen och jag diskade typ allt efteråt, jag checkade Jemmas läxa och signerade, sen bed time! Så dagen har visst varit rätt lugn idag hehe ;)

Spännande dag i morgon, då kommer Johanna och Elina! :) Natti natt natt. Kramar Lina!!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Ja vilket hollywoodliv du lever. Vad jobbar Bre med eller är hon "hemmafru"?

Det finns ju många sorters yoga, jag har provat hathayoga några ggr o det känns bra för mig. Mina ledare var också mkt viga. Jag har några rörelser jag kan göra här hemma.

Skönt att du är igång nu, ha det fint, kram

2010-02-15 @ 13:07:00
Postat av: Anonym

2010-02-15 @ 15:14:40
Postat av: pappa

Hej Lina!

Harligt Lina att allt ar toppen. Jatteskoj att lasa om vad du hittar pa. Verkar ju vara en ratt behaglig tillvaro. Passar ju dig som tycker om att vara igang.

Nu narmar sig var hemresa med stormsteg. Bara 3 natter till sedan ar det dags. Det kanns verkligen konstigt att vi varit ivag sa lange. Men vad otroligt vi sett och gjort. (Cradle Mountain) TOPPEN. Verkligen toppen med era bloggar. Perfekt att ga in ibland ock kolla pa vad vi gjort tillsammans. Inte att glomma din resedagbok. HARLIGT. Imorgon ska vi ta nan flodfard har i Bangkok. Far se hur det blir. Vi har ju gjort sa mycket bade i AUS och Thailand nu. Annars flyter det pa. Bangkok ar val mest shopping men du vet ju vad vi hade i bagage nar vi lamnade Melbourne.

Stor KRAM och TUMMIS fran pappa

2010-02-15 @ 15:35:06
Postat av: Lina

Heej Maggs!

Bre är väl typ av hemmafru... hon jobbade i en klädaffär i Byron Bay förra året vet jag.. I början av mars ska hon plugga fashion och styling ett år.

Våra yogor(?) heter Dynamic yoga, vet inte riktigt vart det är. hehe. Det är skönt att va igång ja. En månad typ tills ni kommer, härligt! :D Kramar!

2010-02-15 @ 22:16:41
URL: http://linafinas.webblogg.se/
Postat av: Lina

Hej Pappa!!!! :D

Ja. tänk att ni varit iväg så länge! Känns som en evighets sedan vi sprang löptävlingen! Tänkte på den i förrgår när jag hade värsta hemlängtan, konstaterade att den bara var 2 månader sedan, och att jag ska vara här det + en månad till.. Men det känns mkt bättre nu! Jag längtar tills ni kommer hem så vi kan skypa! Jag har 3-täckning på telefonen när jag åker till Kingscliff som ligger 7 km från här, så bra!

ÅÅÅ Cradle mountain! Det var något av det bästa av alla mina månader här nere! :D Ska bli så spännande att se sen va ni hittade på i Thai, jag har typ ingen aning! Men verkar som ni gjort massa roliga saker! :) Bagaget från Melbourne ja... hahaha. Jag har oxå massa, massa saker. men jag ska rensa innan jag åker hem! Ska bli kul faktiskt hehe.

Maggan mailade mig att Charlotte Kalla tog guld i 10 km! Så kuuul!! :D Synd bara att jag inte har nån chans att se OS bara :( Visar inte så mkt här. Idag kommer johanna och Elina hit! kul :D TUMMIS och massa kramar från mig!!!!!!!!!!!

2010-02-15 @ 22:22:57
URL: http://linafinas.webblogg.se/
Postat av: Gunilla

Hej!

Nu ar sista timmen slagen i Bangkok. Om en knapp timme kommer taxin for att hamta oss for att ta oss till flygplatsen. Har ar det over 30 grader sa det ar svart att tanka sig att landa pa Arlanda i - grader. Vi kommer att bo over en natt i Stockholm innan vi tar taget hem. Tanker pa dig kram Mamma

2010-02-18 @ 12:12:47
Postat av: Frida Gudmundsson

Hej Lina! Kul att det blev så att du är i denna familjen. Det ser huuur lyxigt som helst ut (långt ifrån hur jag hade det) och sen känner jag igen hur "de gamla aupairerna va" haha. Har tänkte ringa, men har inte blivit av, hur länge ska du stanna i familjen ?



Kram Frida

2010-02-20 @ 17:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0